منطقه میرزا اولنگ سرپل به دست طالبان سقوط کرد

منطقه مهم و استراتیژیک میرزا اولنگ در ولسوالی صیاد ولایت سرپل، شب گذشته بدست طالبان مسلح سقوط کرد.

محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل با تائید این موضوع به خبرگزاری خاورمیانه گفت، نیروهای خیزش مردمی مستقر در میرزا اولنگ پس از حملات شدید تهاجمی طالبان مسلح از این منطقه عقب‌نشینی کرده و این منطقه وسیع و استراتیژیک به دست این گروه سقوط کرده است.

رئیس شورای ولایتی سرپل آمار ابتدایی تلفات نیروهای خیزش مردمی را ۳ کشته عنوان نمود؛ اما گفت ممکن تلفات بیشتری به این نیروها و افراد ملکی وارد شده باشد.

رحمانی سقوط منطقه میرزا اولنگ را یک تهدید جدی به مرکز ولایت سرپل می‌خواند و می‌گوید بی‌توجهی حکومت در قبال اعزام نیروهای کمکی به نیروهای خیزش مردمی در این محل که از دو روز گذشته درگیر شدیدترین نبردها با طالبان مسلح بوده‌اند؛ باعث سقوط آن شده است.

باشنده‌گان این منطقه اکثراً قوم هزاره استند که در دو سال گذشته طالبان مسلح با حملات تهاجمی پی‌در‌پی مؤفق به تصرف این محل نشده بود.

گفته می‌شود در جریان درگیری‌های دو روزه؛ خانواده‌های زیادی از باشنده‌های محل فرار کرده‌اند؛ اما بنابر مسدود شدن دره «میرزا اولنگ» از سوی طالبان مسلح، خانواده‌های زیادی هنوز در منطقه گیرمانده‌اند.

همچنان بر اساس گزارش‌های تائید نشده از محل چندین نیروی خیزش مردمی از سوی طالبان مسلح اسیر شده و خانه‌های مردم ویران شده است.

تلاش کردیم در این رابطه دیدگاه مقام‌های دولتی ولایت سرپل را داشته باشیم؛ اما با تماس‌های مکرر آنان پاسخ نگفتند.

طالبان مسلح با ارسال خبرنامه‌ای گفته‌اند که خانه‌های مردم از سوی آنان حریق نشده بلکه چند مرکز نیروهای امنیتی که در آن پوسته‌های کوچک اعمار شده بود، در جریان جنگ تخریب شده است.

گفته می‌شود طالبان مسلح در حمله بالای منطقه میرزا اولنگ ولسوالی صیاد، از ولسوالی‌های بلچراغ ولایت فاریاب، قوش‌تپه و درزاب ولایت جوزجان و کوهستان ولایت سرپل نیروی جنگی تدارک دیده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *