ملاعبدالرووف مشهور به “خادم” کی بود؟!

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستاتن معلومات مختصر در مورد عبدالرووف “خادم” عضو اسبق شورای کویته و مسئول گروه داعش در حوزه جنوب غرب افغانستان به رسانه ها ارایه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ملاعبدالرووف “خادم” با پنج تن از همدستانش روز دوشنبه (۲۰ دلو) در یک عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانسنان در ولسوالی کجکی ولایت هلمند در جنوب غرب کشور کشته شد.

عبدالرووف “خادم” فرزند عبدالقیوم باشنده اصلی و فعلی قریه آذان ولسوالی کجکی ولایت هلمند قوم علیزی بود، او از یک پای معیوب بوده و در زمان جهاد عضویت تنظیم اتحاد اسلامی به رهبری استاد سیاف داشت.

این شخص با سقوط گروه طالبان دستگیر و در زندان بگرام منتقل شد و بعد از رهایی از زندان بگرام عضویت شورای رهبری کویته پاکستان را کسب و همچنان مدتی بحیث والی نام نهاد ارزگان، عضو کمیسیون استخبارات و مشاور خاص ملا عمر نیز فعالیت نموده بود.

اخیراٌ مناسبات موصوف با رهبری گروه طالبان تیره گردیده و از سمت رهبری شورای کویته به حاشیه کشیده شد، اطلاعات بدست آمده نشان دهنده آنست که بعداٌعبدالروف خادم در برج عقرب سال جاری از کویته پاکستان تحت پوشش پیروان مذهب جعفریه با پاسپورت و و یزه جعلی جهت ادای مناسک مذهبی و بازدید از کربلا ابتدا به ایران و از آنجا وارد عراق شده و با مسئولین داعش بازدید و پی از کسب حمایت آنها وارد کویته پاکستان گردید.

خادم با کمیت ۱۰۰ تن از افراد مربوط خویش جهت جلب و جذب فرماندهان گروه طالبان و با استفاده از مسیر بهرامچه ولسوالی دیشو ولایت هلمند وارد زادگاه اش در (منطقه آذان ولسوالی کجکی) گردیده و فعالیت های تروریستی خویش را به طرفداری از گروه تروریستی داعش در ولایات هلمند، فراه و شماری از ولایات کشور آغاز و به ایجاد جبهات نیز مبادرت ورزید.

عبدالرووف در این راستا توانسته بود حمایت بعضی از اقوام بخصوص قوم علیزی را نیز کسب نماید، وی اخیراٌ در آنجا با گروه سلفیان ولسوالی بکواه ولایت فراه روابط خود را تامین و حمایت آنان را نیز کسب نمود و منحیث مسئول حوزه جنوب غرب گروه ترورستی داعش آغاز به فعالیت نمود که البته یکبار با مخالفت طالبان نیز مواجه گردید اما بعد از درگیری بین دو طرف اختلافات آنها به زودی حل شد.

براساس معلومات ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان؛ عبدالرووف توانسته بود شمار زیادی از فرماندهان گروه طالبان را در ولسوالی کجکی ولایت هلمند باپرداخت مبلغ پنجاه هزار کلدارپاکستاتی به هر فرمانده و ۳۰ هزار کلدار به هر عضو که حمایتش را از گروه داعش اعلام می کردند، جذب نموده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *