معاش مدال‌آوران ورزش در افغانستان ۱۰۰۰ افغانی

در یک و نیم دهۀ اخیر ورزش در افغانستان رشد چشم‌گیری داشته است و ورزشکاران کشور در طول این سال‌ها با جانفشانی‌های زیاد افتخارات را برای ورزش کشور بدست آورده‌اند. از المپیک شروع تا قهرمانی جنوب آسیا در بخش‌های فوتبال، کرکت، شنا و… افتخاراتی است که ورزشکاران برای سربلندی افغانستان بدست آورده اند.

احمد رومان عباسی، تکواندو کار وزن سوم تیم ملی افغانستان کمپاینی را با هشتگ «معاش بدهید، خیرات نه» راه اندازی کرده است. از آغاز این کمپاین تا حال اکثریت ورزشکاران، اعضای جامعه مدنی، شاعران و… به این کمپاین پیوسته‌اند.

عباسی در مورد چگونه‌گی آغاز کمپاین به خبرگزاری خاورمیانه گفت: سه دلیل باعث شد که ما این کمپاین را آغاز کردیم، دلیل اول اینکه معاش ورزشکاران تیم‌های ملی ۱۰۰۰ افغانی است، با این پول این ورزشکاران نمی‌توانند مصارف خود را بپردازند.

دلیل دوم اینکه اگر ورزشکار مصدوم شود این معاش برای درمان اینها کفایت نمی‌کند، بیمه و یا مرجعی هم نیست که مصدومین را تداوی کند.

دلیل سوم  پس از بازنشستگی برای ورزشکاری که همۀ زنده‌گی‌اش را در راه ورزش گذاشته است هیچ‌گونه کمک و یا تقاعدی که بتواند مصارف‌اش را بپردازد از طرف حکومت در نظر گرفته نشده.

وی افزود تا حال هیچ نهادی با ما به تماس نشده است. تا هنگامی‌که پاسخ قناعت بخش از سوی مسؤلین به ما نرسد به این کمپاین ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که اعتراض‌ها بر ضد حکومت وحدت ملی زیادتر شده است به گفتۀ آگاهان فاصله میان دولت و ملت هر روز بیشتر از قبل می‌شود.

ندیم پارسینا

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *