مسعود بارزانی، مسئول «شکست‌های نظامی و سیاسی» اقلیم کردستان است

جنبش تغییر، (گوران) که از جمع جنبش‌های است که مخالف برگزاری همه پرسی در کردستان بود و آنرا بی وقت می خواند دیروز کانفرانس مطبوعاتی برگزاری کرده بود و مسعود بارزانی را مسئول شکست سیاسی و نظامی  خواند.

به گزارش بخش بین المللی خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از روسیاالیوم، شورش حاجی سخنگوی این جنبش در کانفرانس مطبوعاتی که این حزب برگزار کرده بود گفت « اوضاع بحرانی در اقلیم کردستان نتیجه تصمیم‌های انفرادی درباره همه‌پرسی بوده است.»

همچنان در مورد نداشتن حمایت‌ها بین المللی و دیگر مشکلات اقلیم گردستان شورش چنین گفت «اقلیم کردستان مساحت جغرافیایی زیاد و همچنین حمایت‌های قدرت‌های بین‌المللی، که خواستار تعویق همه‌پرسی شده بودند را از دست داده است.»

سخنگوی این جنبش ضمن این که عملکرد مسعود بارزانی را فاجعه بار خواند گفت «رئیس اقلیم کردستان و معاونش هیچ‌گونه مشروعیتی ندارند و باید از پست‌شان کناره‌گیری کنند.» وی خواستار «لغو نظام ریاستی و تثبیت نظام پارلمانی» شد.

سخنگوی این جبش ضمن این که خواستار استعفای دولت اقلیم کردستان شد گفت ««یوسف محمد» رئیس معزول پارلمان کردستان عراق به اربیل بازگشته و با گروه‌های پارلمانی برای انحلال دولت کنونی رایزنی می‌کند.»

حاجی تأکید کرد، در صورت عدم پاسخ‌گویی به این خواسته‌ها، جنبش تغییر به گزینه‌های دیگری متوسل خواهد شد. وی درباره ماهیت این گزینه‌ها توضیحی نداد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *