مسابقه بایسکل‌رانی برای هم‌بستگی در شهر پلخمری

مسابقه بایسکل‌رانی با اشتراک ۴۰ ورزشکار از سوی شماری از نهادهای مدنی در شهر پلخمری، مرکز ولایت بغلان راه‌اندازی گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مسابقه که امروز (۸سنبله) راه‌اندازی شد، ورزشکاران از بند اول برق الی دو سرکه شهر پلخمری؛ ۴ کیلومتر مسیر را رکاب زده و به رقابت پرداختند.

برگزار کننده‌گان این مسابقه هدف از این کارشان را تلاش برای ایجاد هم‌بستگی میان اقوام ساکن در بغلان می‌خوانند.

شیرمحمد مرادی، رئیس اتحادیه جوانان بغلان گفت، این مسابقه تحت نام اتفاق و هم‌بستگی میان اقوام راه‌اندازی گردیده است و هدف آنان تشویق جوانان به ورزش و زمینه‌سازی برای هم‌دیگرپذیری می‌باشد.

وی می‌گوید، در این اواخر حلقاتی در تلاش ایجاد درز و نقاق‌افگنی اقوام و مذاهب در افغانستان استند و آنان با این حرکت نشان دادند که هیچ‌کسی نمی‌تواند اتحاد مردمان کشور را از هم بپاشد.

وی علاوه کرد دراین مسابقه ورزشکاران از مذاهب مختلف این ولایت اشتراک کرده و نشان دادند که نفاق‌افگنی در میان مذاهب امکان‌پذیر نیست.

در عین حال ورزشکارانی که مقام‌های اول و دوم را بدست آورده‌اند، با ابراز خرسندی خواستار ادامه این‌چنین برنامه‌ها استند و آنان نیز از مردم می‌خواهند که بخاطر آینده بهتر کشورشان تلاش کنند.

آنان می‌گویند، از سال‌های درازی برادران اهل تسنن و تشیع در ولایت بغلان با هم زنده‌گی مسالمت‌آمیز دارند و هیچگاهی دچار اختلاف نشده و بعد از این نیز مشکلی به میان نخواهد آمد.

در این مسابقه ویس‌الدین مقام اول و سمیع‌آغا مقام دوم را از آن خود نمودند.

در عین حال ۸ اشتراک کننده این رقابت از سوی برگزار کننده‌گان مسابقات، با اهدای مدال و تقدیرنامه تشویق گردیدند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *