مرسی، در بازداشت ارتش مصر

محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر، هم اکنون در بازداشت ارتش این کشور بسر می برد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، ساعت قبل عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر اعلام کرد که محمد مرسی و شمار از مشاورین اش در یک ساختمان جداگانه بیرون از ریاست جمهوری این کشور تحت بازداشت ارتش قرار دارد.

مرسی به دلیل سرکشی از خواسته های مردم و ارتش مصر، هم اکنون در بازداشت بسر میبرد طوریکه طی روز های گذشته بر اثر درگیری های مخالفان و طرفداران مرسی دها نفر کشته و زخمی شده اند.

شمار از مردم و ارتش مصر از محمد مرسی خواسته بود که خود از قدرت کناره گیری نماید و زمینه یک انتخابات را برای مردم این کشور مساعد سازد اما مرسی به خواسته های مردم اش گوش نداده و همچنان تاکید بر سر قدرت کرده بود.

در همین حال عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اردون بازداشت آقای مرسی و مشاورین وی را به دست ارتش مصر، به ملت و ارتش کشور مصر تبریک گفته اند.

همچنین ارتش مصر و هوادارانش در تلاش  هماهنگی و ایجاد یک فضای تازه برای آرامش مردم و برگزاری انتخابات در این کشور هستند.

با این حال مردم که در میدان التحریر و سایر مناطق شهر القاهره بر ضد حکومت آقای مرسی گردهم آمده اند از اقدام به موقع ارتش این کشور قدردانی نموده و به جشن و پایکوبی پرداختند.

در همین حال طرفداران مرسی و اخوان المسلین به طرفداری از مرسی روی تظاهرات و گردهمایی های شان تاکید کرده اند.

گفتنی است که رئیس جمهور موقت مصر به جای  مرسی، آقای عدلی محمود منصور رئیس دادگاه عالی از طرف ارتش این کشور  منصوب شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *