مردم ناحیه ششم از تجمع بی اندازه کثافات با مشکلات عمده روبرو اند

تجمع کثافات، وضعیت به شکلی است که نیمی از سرک عمومی مسدود شده

باشنده گان ناحیه ششم شهر کابل از تجمع بی اندازه کثافات در نقاط مختلف این ناحیه ابراز نگرانی کرده و از مسوولان می خواهند که به این مشکل رسیده گی کنند.

این مردم می گویند که تجمع بیش از حد کثافات باعث شده تا در کنار بارنده گی و هوای سرد، مشکلات صحی نیز برای خودشان و کودکان شان ایجاد شود.

محمد زمان یکتن از باشنده گان سرک ۱۶ شورا و در نزدیکی پارک علاءالدین به خاورمیانه گفت :«معلوم نیست که این ریاست تنظیف شاروالی کجا است که کثافات هر روز زیادتر می شود.»

به گفته وی، شهرداری کابل در هر ماه یک بار برای جمع آوری کثافات می آید و در این مدت مردم نیز به ناچار کثافات را در نزدیکی دروازه پارک و در سرک عمومی جمع می کنند.

اشرف، مرد ۳۵ ساله که در سرک عمومی پل سرخ ـ سه راهی علاءالدین زنده گی میکند به خاورمیانه گفت که به خاطر باران روز جمعه، بخشی از کثافات به سرک انتقال یافته و در اثر رفت و آمد موترها، کثافات به هوا انتقال یافته و مردم از آن استشمام کردند.

این مرد از مقام های شهرداری کابل می خواهد که در حصه جمع آوری کثافات اقدامات جدی تر روی دست گیرد و اجازه ندهد که کثافات برای مدت زیادی در یک محل باقی بماند.

این مشکل تنها در نزدیکی پارک سه راهی علاءالدین نیست، بلکه در سایر مناطق ناحیه ششم که محل جمع آوری کثافات است، مشکلات اینچنین وجود دارد.

سه راهی علاءالدین، اطراف سرک سه راهی علاءالدین ـ قصر دارالامان و داخل کوچه های فرعی از جمله دیگر مراکز تجمع کثافات در ناحیه ششم شهر کابل است.

در بسیاری از اماکن تجمع کثافات، وضعیت به شکلی است که نیمی از سرک عمومی مسدود شده و در عین حال، شماری از مردم در حال جستجوی اشیای کارآمد در بین کثافات هستند.

dscn3473-2304-x-1728

طارق یکتن از جوانانی که در حال جمع آوری اشیا و جستجو در بین کثافات بود به خاورمیانه گفت :«از بین کثافات، قوطی های فلزی و پلاستیکی نوشابه، نان خشک، وسایل آهنی را جمع می کنم.»

وی اظهار داشت که اشیای یادشده را برای فروش جمع می کند.

اما انجنیر مهدی انوری، رئیس ناحیه ششم شهر کابل در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که جمع آوری کثافات به صورت روزانه انجام می شود.

وی گفت :«ما موتر از ریاست تنظیف می خواهیم و در صورتی که آنها موتر در اختیار ما قرار دهند، کثافات جمع آوری می شود؛ اما در برخی مواقع موتر به وقت در اختیار ما قرار نمی گیرد.»

به گفته انوری اگر یک روز هم موتر تنظیف در اختیار آنها قرار نگیرد، کثافات بیشتر از برنامه جمع آوری آنها انباشته شده و باعث تجمع بیش از حد در بخش هایی از ناحیه ششم می شود.

تجمع کثافات از جمله مشکلاتی است که نه تنها در ناحیه ششم شهر کابل، بلکه در اکثر نواحی پایتخت وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *