متجاوزان جنسی علیه مسلمانان روهینگیا مجازات میشوند

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد مساله آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا در خصوص خشونت های جنسی و شکنجه را در دادگاه بین المللی کیفری مطرح خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، پرامیلا پاتن نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: به شدت موضوع آزار و اذیت جنسی علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا را در دادگاه بین المللی کیفری مطرح و دنبال خواهم کرد.

پاتن افزود: برای تامین نیازهای بازماندگان از خشونت های جنسی در ولایت راخین حدود ۱۰ میلیون دالر کمک فوری نیاز است.

وی این اظهارات را در پایتخت بنگلادش پس سفر سه روزه اش به منطقه کاکس بازار در مرز میانمار، در دیدار با زنان و دخترانی که از جمله صدها هزار روهینگیایی به شمار میرود و به دنبال پناه گرفتن در بنگلادش حضور یافتند مطرح کرده است.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از ۲۵ اگست تاکنون بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت آمیز ارتش و نیروهای امنیتی میانمار مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

در ماه سپتامبر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اوضاع در ولایت راخین را پاکسازی قومی ارزیابی و توصیف کرده است.

وی با اشاره به خشونت جنسی به صورت سازمان یافته و هدایت شده توسط نیروهای مسلح میانمار افزود: وضعیت منطقه کاکس بازار را به اطلاع دبیر کل سازمان ملل خواهم رساند و دفتر من نیز در گزارش سالیانه خود که قرار است ماه مارچ به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود، بخش ویژه ای را به میانمار اختصاص می دهد.

پاتن اضافه کرد: ارتش میانمار به شکل وحشیانه دست به خشونت جنسی، آزار و اذیت دسته جمعی که شامل کشتار بزرگسالان و کودکان، شکنجه، سوزاندن و غارت روستاها بوده زده است.

وی در ادامه افزود: از زمان ورود نخستین آوارگان روهینگیا به بنگلادش در ماه اگست، متخصصان خشونت جنسی ، خدمات لازم را به بیش از ۱۶۴۴ قربانی خشونت های جنسی ارائه کرده‌اند که این افراد تنها بخش کوچکی از یک کوه یخی بزرگ هستند. ما برای مقابله با این بحران انسانی نیاز به کمک جامعه خیرین بین المللی داریم. بار آنقدر سنگین است که دولت بنگلادش به تنهایی قادر به تحمل آن نیست. ما خواستار کمک بین المللی فوری ۱۰ میلیون الری هستیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *