قطع آب آشامیدنی ۳ هزار خانواده در بغلان

خبرگزاری خاورمیانه

باشنده گان ولسوالی نهرین ولایت بغلان می گویند، ضعف مسوولان محلی این ولسوالی باعث شده تا آب آشامیدنی سه هزار خانواده از دو ماه بدینسو از سوی یک فرد عادی قطع گردد.

آنان می گویند که با مراجعه مکرر نزد ولسوال نهرین، وی موفق به قناعت دادن این شخص که باعث قطع آب سه هزار خانواده شده نگردیده است.

ارباب رحمت الله یکی از بزرگان قومی ولسوالی نهرین به خبرگزاری خاورمیانه گفت که ولسوال نهرین یک فرد بی کفایت است و با مراجعه پی در پی مردم، وی تا حال مشکل آنان را حل نکرده است.

وی می گوید، مشکل آب آشامیدنی آنان حالا به موضوعات حزبی گره خورده و ولسوال نهرین از فردی که آب آنان را قطع کرده است پشتیبانی می کند.

غلام سخی یکتن از باشنده گان شهر کهنه نهرین به خاورمیانه گفت، قطع شدن آب آشامیدنی باعث مشکلات زیادی گردیده و اکنون به آب صحی آشامیدنی هیچگونه دسترسی ندارند.

به گفته وی، شمار زیادی از کودکان نسبت استفاده از آب های غیر صحی به امراض گوناگون از قبیل اسهالات گرفتار گردیده اند؛ چون مردم مجبور هستند از جوی ها، آب آشامیدنی شان را تامین کنند.

اما فضل الدین مرادی ولسوال نهرین در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که قطع شدن آب این خانواده ها مشکل شخصی است و وی هیچگونه جانبداری در این قضیه ندارد.

وی افزود که باشده گان این ولسوالی فقط یکبار در مورد مشکل شان به وی مراجعه کرده اند که فیصله های لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

مرادی در مورد حل مشکل مردم نسبت به تامین آب آشامیدنی صحی برای این سه هزار فامیل، اظهار نظر نکرده و از پاسخ خودداری کرد.

باشنده گان ولسوالی نهرین می گویند، ده سال پیش ریاست احیا و انکشاف دهات با مصرف میلیون ها افغانی شبکه آبرسانی را بر فراز یک چشمه در منطقه باغ ارباب فخرالدین ایجاد نموده بود که سه هزار خانواده در مناطق شهر کهنه و تاوه شخ این ولسوالی تا دو ماه پیش از این آب استفاده می کردند.

به گفته این شهروندان، ضعف مسوولان محلی برای قناعت دادن یک شخص عادی آنان را به حکومت بی باور ساخته است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *