فلم سینمایی «لینا» در کابل به نمایش گذاشته شد

فلم سینمایی لینا که کار مشترک از سینمای افغانستان و ایران است، در کابل به نمایش گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقش اصلی این فلم که امروز (۲۸سنبله) به نمایش گذاشته شد را «حسیبا ابراهیمی» بازیگر افغانستانی به عهده دارد که روایت زنده‌گی دختر افغان که در یک خانواده ایرانی زنده‌گی کرده و به دنبال هویت گم‌شده‌اش می‌باشد، را به تصویر کشیده است.
این فلم روایتی از زنده‌گی مهاجران است که در طول جنگ‌های داخلی از افغانستان به دیگر کشورها مهاجر شده‌اند و بیشتر آسیب‌های که مهاجرت بر جامعه و افراد جامعه وارد می‌کند در آن به نمایش درآمده است.
فلم لینا بخاطر نبود شرایط و فضای مناسب افغانستان، در ایران تصویربرداری شده است و از سوی سینماگران افغان در تالار افغان فلم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
انجنیر لطیف رئیس افغان‌فلم در مورد این فلم به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«لینا یک فلم بسیار احساسی و عاطفی است که درد مهاجرت را بیان می‌کند و حسیبا ابراهیمی هم توانست همین احساس را به مخاطب انتقال دهد.»


به گفته وی، چیزی که زیاد به چشم می‌خورد همانا هویت گم شده‌ی بازیگر فلم می‌باشد که بالاخر موفق می‌شود و هویت خود را پیدا می‌کند و به کابل می آید.
لطیف در ادامه گفت که بازی درون گرای حسیبا ببینده را وادار می‌کرد که فلم را تا وقتی که پدرش را پیدا می‌کند، دنبال کند.
وی در مورد این‌که چرا فلم در ایران تصویربرداری شده است گفت :«بخاطری که تمام سوژه فلم به ایران ربط داشت، در ایران تصویر برداری شد و این فلم هیچ فلش بک نداشت.»

ندیم پارسینا

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *