فرمانده جنگ میرزاولنگ؛ در بازداشت گروه داعش

یک فرمانده نیروهای پولیس محلی که در حمله گروه تروریستی داعش بر منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل در برابر جنگجویان این گروه رزمیده بود، از شهر سرپل ربوده شده و اکنون در بازداشت آنان بسر می‌برد.

ذبیح‌الله امانی، سخنگوی والی سرپل با تائید این رویداد به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، فرمانده حبیب از سال‌ها بدین‌سو در برابر  جنگجویان مخالف مسلح دولت از مردم و محل زنده‌گی‌اش حفاظت کرده است.

به گفته وی، این فرمانده پولیس محلی یک روز پیش از داخل شهر سرپل از سوی یک باند آدم‌ربا که با گروه تروریستی داعش در ارتباط است، ربوده شده و سپس به قاری حکمت فرمانده خود خوانده این گروه سپرده شده است.

امانی علاوه کرده که فرمانده حبیب در منطقه شاه‌توت مرز میان ولسوالی قوش‌تپه و درزاب ولایت جوزجان و قورچی ولایت فاریاب نگهداری می‌شود.

سخنگوی والی سرپل افزود تا کنون هیچ‌گونه درخواستی از سوی داعشیان به خانواده فرمانده حبیب داده نشده و علت ربودن وی نیز روشن نیست.

با ربوده شدن فرماندهی که سال‌ها در برابر گروه‌های مخالف مسلح دولت رزمیده است آنهم از داخل شهر، نگرانی‌های زیادی در میان مردم بوجود آمده است.

پس از حمله گروه تروریستی داعش در همدستی با گروه طالبان مسلح بر منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل گزارش‌هایی از قتل‌عام مردمان این محل به نشر رسید که بر اساس ارقام ارائه شده بر علاوه بیجا شدن صدها خانواده؛ دست‌کم ۵۰ تن کشته شده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *