فاجعه در انتظار شهر سرپل؛ دولت تا هنوز میرزاولنگ را تصرف نکرده است

پس از سقوطِ “کامل” منطقه میرزاولنگ ولایت سرپل بدست گروه طالبان مسلح، خط نبرد در ساحه‌ای موسوم به “قفلاتون” در ۱۳ کیلومتری شهر سرپل، مرکز این ولایت رسیده است و طالبان مسلح به شدت تلاش دارند تا این خط را نیز بشکنند.

یکی از فرماندهان محلی به شرط فاش نشدن نامش به خبرگزاری خاورمیانه میگوید، طالبان مسلح پس از تصرف کامل دره میرزاولنگ، فشار های شان را بالای نیروهای امنیتی که در  ساحه‌ای موسوم به “قفلاتون” جابجا شده اند وارد می‌کند.

این منبع می‌گوید، یک حمله تهاجمی گروه طالبان مسلح با مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شده است؛ اما به گفته او هنوز نگرانی ها پابرجاست و اگر “میرزاولنگ” از تصرف این گروه بیرون نشود وضعیت در خط نخست نبرد ولسوالی صیاد نیز بدتر خواهد شد.

اسدالله دانش عضوی شورای ولایتی سرپل نیز، ازین بابت ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید، نیروهای امنیتی بخاطر مبارزه با طالبان مسلح نیاز به کمک های نظامی بیشتر و تجهیزات پیشرفته دارند.

وی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، منطقه «قفلاتون» ولسوالی صیاد ۱۳ کیلومتر از شهر سرپل مرکز این ولایت فاصله دارد و اگر این منطقه نیز بدست طالبان سقوط کند، وضعیت در مرکز ولایت نیز بدتر خواهد.

آقای دانش علاوه کرد، پس از سقوط کامل میرزاولنگ بدست گروه طالبان مسلح (هفته گذشته صورت گرفت) هیچگونه اقدامات عملی از سوی حکومت بخاطر بازپس گیری این منطقه انجام نشده است.

در عین حال ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در خصوص این نگرانی ها به خبرگزاری خاورمیانه گفت: “وعده های در خصوص آغاز عملیات از حکومت مرکزی برای ما داده شده، امیدوار استیم که این وعده ها عملی شود”

آقای امانی می‌گوید، پوسته های امنیتی در منطقه قفلاتون و بخشی از دره میرزاولنگ تحکیمات شده و عملیات های هوایی هم هر از گاهی انجام می‌شود.

میرزاولنگ که به حیث خط دفاعی شهرسرپل بشمار می‌رفت در دو ماه اخیر پس از حملات گسترده مخالفین مسلح دولت سقوط کرد و تلفاتی نیز به غیر نظامیان وارد گردید.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *