غنی: انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان براساس مقررات بین‌المللی فیفا برگزار شود

رئیس جمهور غنی پیش از چاشت امروز (۶عقرب) با اعضای رهبری فوتبال کشور و ورزشکاران تیم‌های شاهین آسمایی و دمیوند اتلان دیدار کرد. و به قهرمانی این دوره از لیک برتر را برای تیم شاهین آسمایی تبریک گفت؛ در بازی دیشب تیم شاهین آسمایی با شکست دادن در میوند اتلان برنده این دروه مسابقات لیگ برتر شد و برای چهارمین بار نشان قهرمانی را این تیم در کابل حفظ کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدیوسف کارگر معاون فنی فوتبال افغانستان گفت که لیگ برتر افغانستان متشکل از هشت تیم می‌باشد که از هشت زون کشور انتخاب شده و این لیگ با “پیام یک ‌ملت یک‌صدا” و شعار هم‌بستگی، وحدت، صمیمیت و دوستی شکل گرفته است.

در ادامه کارگر گفت « ورزشکاران فوتبال کشور با درخشش در مسابقات ملی و بین المللی، توانستند دستاوردهای بزرگی را رقم بزنند و چهرۀ جدید افغانستان را به جهانیان معرفی نمایند»

معاون فنی فوتبال افغانستان از پیشرفت ورزش فوتبال کشور اظهار خرسندی نموده افزود که در چند دهۀ اخیر، برای اولین‌بار است که مسابقات فوتبال کشور با معیارهای بین‌المللی از طرف شب در افغانستان برگزار می‌شود و از این‌پس ورزشکاران نیاز ندارند استدیوم‌های کشورهای دیگر را جهت تمرین، به کرایه بگیرند.

همچنان رئیس‌ غنی، ضمن تبریکی مجدد به تیم‌های دورۀ فاینل مسابقات لیگ برتر افغانستان، از برگزارکننده‌گان لیگ برتر، فدراسیون فوتبال و ورزشکاران بخاطر این‌ دستاورد بزرگ، قدردانی کرد.

غنی، همچنان بخاطر اشتراک تیم شاهین آسمایی به نمایندگی از افغانستان در مسابقات آسیایی، اظهار خرسندی نموده گفت: حکومت آمادۀ است همانند مسابقات آسیایی ترکمنستان، تدابیر و تسهیلات لازم اشتراک ورزشکاران فوتبال را در مسابقات آسیایی، اتخاذ نماید.

رئیس‌جمهور کشور خطاب به ورزشکاران فوتبال گفت: شما نمونۀ مثبت نسل نو و نسل‌های آیندۀ کشور هستید و مسابقات نهایی روز گذشته، ارادۀ ملتی است که هیچ وقت  به تهدید تسلیم نمی‌شود. وی افزود که تحرک و ورزش شما، زمینه را برای سهم گیری جوانان دیگر نیز به ورزش فراهم می سازد.

غنی تصریح کرد که حکومت از ورزش کشور به ویژه فوتبال حمایت همه‌جانبه می‌نماید و پیشرفت‌های فوتبال افغانستان را طی چند‌سال اخیر، قابل توصیف دانست. وی افزود که ورزش  کشور نیاز به برنامۀ ملی دارد و در شش‌ماه آینده، بالای پلان پنج‌ساله ورزش باید به نتیجه برسیم.

رئیس‌جمهور تأکید ورزید، باید ورزشکاران تیم ملی که به نمایندگی از افغانستان در مسابقات ملی و بین‌المللی اشتراک می‌ورزند، یونیفورم مخصوص داشته باشند. وی به ورزشکاران اطمینان داد که تا در سه سال آینده، ۱۰۰ بورسیه به ورزشکاران فوتبال کشور اعطا خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشور خطاب به ورزشکاران فوتبال گفت: شما نمونۀ مثبت نسل نو و نسل‌های آیندۀ کشور هستید و مسابقات نهایی روز گذشته، ارادۀ ملتی است که هیچ وقت  به تهدید تسلیم نمی‌شود. وی افزود که تحرک و ورزش شما، زمینه را برای سهم گیری جوانان دیگر نیز به ورزش فراهم می سازد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان ساخت که انتخابات فدراسیون فوتبال افغانستان باید بدون دخالت افراد و گروه‌ها و به شکل شفاف آن براساس مقررات بین‌المللی فیفا برگزار شود. وی گفت که باید زمینۀ دوبارۀ فعالیت‌های ورزشی در مکاتب کشور و پوهنتون‌ها مهیا گردد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *