طالبان شبانه شبکه‌های مخابراتی را در کندز غیرفعال می‌کنند

قطع شدن شبکه های مخابراتی از طرف شب در ولایت کندز مشکلات زیادی را برای مردم ببار آورده است و گفته می شود گروه طالبان به هدف مصئون ماندن از عملیات های شب هنگام نیروهای امنیتی، این کار را کرده اند.

باشنده گان این ولایت می گویند، شبکه های مخابراتی از طرف شب خدمات شان را برای آنان قطع می کنند و این موضوع باعث شده است مردم با مشکلات زیادی روبرو شوند.

محمد امین یکی از باشنده گان کندز به خبرگزاری خاورمیانه می گوید، از ساعت ۶ شام تا ۶ صبح شبکه های مخابراتی قطع می شود و ازین ناحیه با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

وی می گوید، ارتباطات از طریق شبکه های مخابراتی حالا به یک نیاز اصلی در زنده‌گی شان مبدل شده است و اگر حکومت در قبال فعال سازی دوباره آن اقدام جدی نکند بیشتر ازین نیز با چالش های زیادی روبرو می شوند.

امید یکی از جوانان شهر کندز می کوید، قطع شدن شبکه های مخابراتی باعث شده است که حتی در کارهای آنان سکته گی ببار بیاید.

وی که محصل دانشگاه در کندز است گفت، از طرف شب که اکثرا به غنامندی درس های روزمره شان به تحقیق از طریق انترنت نیاز دارند، از یک هفته بدینسو به انترنت دسترسی ندارند و همچنان در شرایطی که کندز با نا امنی دست و پنجه نرم می کند نمی تواند از نزدیکانش احول بگیرد.

مقام های محلی ولایت کندز نیز تایید می کنند که شبکه های مخابراتی از طرف شب درین ولایت قطع می شود.

مل پاسوال عبدالحمید حمیدی فرمانده پولیس کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت، شبکه های مخاراتی از طرف شب درین ولایت قطع می شود؛ اما اینکه به کدام دلیل این کار صورت گرفته است جزییات نداد.

برخی منابع می افزایند که طالبان مسلح به شبکه های مخابراتی هشدار داده اند که شب هنگام خدمات شانرا در کندز قطع کنند.

در عین حال ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان مسلح می گوید، نیروهای امریکایی در ردیابی افراد گروه آنان از سیمکارت های مخابراتی استفاده می کنند به همین دلیل دست به این اقدام زده اند.

مجاهد می گوید این امر موقتی است و آینده های نزدیک این مشکل برطرف می شود.

این درحالیست که نیروهای امنیتی درین اواخر عملیات های شبانه شان را شدت بخشیده و گروه طالبان را هدف قرار می دهند.

پیش ازین در برخی ولایت دیگر افغانستان نیز شبکه مخابراتی از طرف شب قطع می‌گردید.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *