صلاحیت نظارتی شوراهای ولایتی از عملکرد حکومت افزایش می یابد

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت صلاحیت نظارتی شوراهای ولایتی در راستای حکومت‌داری محلی و مبارزه با فساد را موثر خوانده و قرار است صلاحیت نظارتی شوراهای ولایتی از عملکرد حکومت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اجرایی حکومت، امروز یک‌شنبه (۸ اسد) در نشست معرفی «مقررۀ طرز نظارت شوراهای ولایتی» در کابل گفت که تطبیق این مقرره گامی در راستای استحکام نظام و ثبات در کشور می‌باشد.

وی مبارزه طولانی‌مدت شوراهای ولایتی برای کسب صلاحیت نظارت از کارکرد حکومت‌های محلی و حفظ وحدت و همبستگی آنان برای رسیدن به این هدف را ستود و تأکید کرد که بر اساس این مقرره، شما می‌توانید از عملکرد اداره‌های محلی در ولایت‌های‌تان نظارت نمایید.

رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان تصریح کرد که بازیافتن صلاحیت نظارت شوراهای ولایتی در زمینۀ حکومت‌داری، مبارزه با فساد و حل منازعات محلی، تأثیر مثبت بر جا می‌گذارد.

دکتور عبدالله عبدالله در حالی‌که رؤسا و اعضای شوراهای ولایتی را بازوی توانای دولت عنوان نمود، از آنان خواست تا صلاحیت‌هایی را که بر اساس این مقرره برای شان اعطا شده است، دست‌کم نگیرند و در روشنایی آن، میان نظارت و مداخله تفکیک نمایند و آن‌گاه شاهد نتایج مثبت آن خواهند بود.

وی ضمن توصیه به روحیه همکاری و هم‌دیگرپذیری میان شوراهای ولایتی و دیگر نهادهای دولتی افزود که در چنین فضایی، دست‌آوردها بهتر و بیش‌تر خواهد بود و در صورت ایجاد نارضایتی نیز با ارجاع به قانون می‌توان به مشکلات نقطۀ پایان گذاشت.

او در همین‌حال صف حکومت و شوراهای ولایتی را واحد دانست و تصریح نمود که تنها صف دشمنان مردم افغانستان جدا و مشخص است؛ کسانی‌که با فعالیت‌های تروریستی‌شان، مردم و فرزندان آنان در صفوف قوای مسلح را آماج قرار داده و به شهادت می‌رسانند.

آقای عبدالله از نمایندگان مردم در شوراهای ولایت خواست تا با حمایت از نیروهای امنیتی کشور، مسوولیت دینی و ملی خویش را انجام دهند.

رئیس اجرایی کشور با ابراز این‌که در آستانۀ انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها قرار داریم، نقش وکلای شوراهای ولایتی را در بهبود، گسترش و تحکیم روابط میان باشندگان ولسوالی‌ها و روستاها مهم و حیاتی دانست.

دوکتور عبدالله عبدالله از اعضای شوراهای ولایتی خواست که در راستای مبارزه با مواد مخدر و تنویر اذهان عامه کار و تلاش نمایند زیرا وکلای شوراهای ولایتی ممثلین وحدت ملی هستند، از آنان خواست تا به هیچ‌کسی اجازه ندهند که وحدت و آرامش مردم را برهم بزنند.

رئیس اجرایی در بخشی دیگر از سخنان خویش، قاچاق و تخریب آثار باستانی را تهدیدی دیگر برای تاریخ و فرهنگ مردم افغانستان دانست و موفقیت حکومت برای متوقف ساختن این روند را بدون یاری و همکاری مردم و به ویژه شوراهای ولایتی دشوار عنوان کرد.

گفتنی است کابینه جمهوری اسلامی افغانستان مقرره طرز نظارت شوراهای ولایتی را در سه فصل و یازده ماده سال گذشته منظور کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *