سینماگران بغلان: سگرت کشنده است به آن نه بگویید

سینماگران و فعالان مدنی بغلان در یک حرکت نمادین با آتش زدن بسته های سگرت، از مردم خواستند که از استفاده سگرت و دیگر مواد نشه آور که در وجود انسان مضر هستند، خود داری نمایند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این فعالان مدنی بغلان با نگرانی از افزایش شمار استفاده کنندگان سگرت و مواد مخدر در این ولایت، از حکومت خواستند که جلوی فروش آن  در بازارهای کشور گرفته شود.

قدرت الله تگابی رئیس انجمن سینماگران جوان بغلان می گوید، با گذشت هر روز و بنابر پایین بودن قیمت سگرت، تعداد استفاده کنندگان آن در حال افزایش است و از سوی دیگر دسترسی آسان به مواد مخدر باعث شده است معتادین نیز بیشتر شوند.

آقای تگابی از حکومت خواست که با وضع محدودیت بر فروش و واردات این مواد که ضرر های زیادی را در اجتماع انسانی دارد، از بلند رفتن رقم استفاده کنندگان آن جلوگیری نماید.

در عین حال احمدشاه بختیار معاون مجتمع نهادهای جامعه مدنی بغلان، می گوید، در سالهای اخیر بیشتر جوانان و نوجوانان به استفاده سگرت روی آورده اند.

این فعال مدنی علت آغشته شدن جوانان و نوجوانان را به کشیدن سگرت و مواد نشه آور، بیکاری و نا آگاهی جامعه از زیان های دخانیات عنوان می کند.

این درحالیست که مسؤلان مبارزه با مواد مخدر در بغلان، در اوایل سال روان از کشت شدن دوبرابری مواد مخدر نسبت به سالهای پیش نگرانی کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *