سید حسن نصرالله به اسرائیل هشدار داد

سید حسن نصرالله

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب لله لبنان در واکنش به تهدید های رژیم صهیونیستی به شروع جنگ علیه لبنان با آغاز به کار دولت جدید امریکا، به اسرائیل هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دبیرکل حزب الله لبنان گفت درصورت شروع هرگونه جنگی علیه لبنان، از قدرت و توان مقاومت غافلگیر خواهید شد، بنابراین به اسرائیل نصیحت می کنم علاوه برمخازن آمونیاک ، تاسیسات اتمی دیمونا را هم تخلیه کنید.

سید حسن نصرالله از طریق ویدئو کنفرانس در مراسم سالگرد شهادت رهبران و فرماندهان « سید عباس موسوی» سید شهدای مقاومت اسلامی، « راغب حرب» شیخ شهدای مقاومت اسلامی و « عماد مغنیه» فرمانده بزرگ جهادی مقاومت اسلامی سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران امروز با همه قدرت و توان در کنار ملت های مظلوم و مستضعف، نیروهای مجاهد و مقاوم و مدافع از کرامت ، مقدسات ، موجودیت ، خون ها و آبروی آنها ایستاده است.

سید حسن نصرالله تصریح گفت: همه بدانند چهره واقعی ما، حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان، «سید عباس»، شیخ «راغب» و حاج «عماد» هستند که نه تنها فرماندهان شهید بلکه الگوئی برای همه ما، ملت ما و نسل های آینده امت ما در زندگی ، سیره ، جهاد، مقاومت ، عبادت ، ایمان ، تدین ، اخلاق، صداقت ، تواضع ، اخلاص و صبرهستند.

دبیرکل حزب الله در اداه اظهارداشت که پرونده اساسی و اصلی امروز ما « دشمن اسرائیلی » است که از دو منظر لبنانی و فلسطینی به آن می پردازیم.
در هفته ها و ماه های گذشته از اسرائیلی ها زیاد می شنویم ، مقاله ها ، تحلیل ها و ارزیابی های اسرائیلی زیادی را می خوانیم و یا شاهد برگزاری چندین کنفرانس و همایش به ویژه در آغاز سال جدید بوده ایم و یا از ارزیابی های جدید و سخنان اسرائیلی از وضعیت راهبری منطقه در همایش های رئیسان ، وزیران ، نخبگان ، جنرال ها و استادان دانشگاه های اسرائیلی شنیده ایم.

محور و هدف اصلی همه اینها ایجاد هراس و وحشت مستمر در لبنان است به ویژه با سخن گفتن از جنگ سوم علیه لبنان ، سناریوها و ساختار این جنگ و آنچه اسرائیل انجام خواهد داد.

موضع اسرائیل حتی در سطح ارزیابی در خصوص لبنان و به طور اخص حزب الله همواره متغیر است، به طور مثال از تهدید راهبری ، تهدید اصلی ، تهدید مهمتر سخن می گویند و امسال حزب الله را در راس تهدیدها قرار داده اند که البته باعث افتخار ما است اما بیانگر خطری در محیط راهبردی حزب الله است.

زمانی اسرائیلی ها دولت ها و ارتش های عربی را تهدیدی نمی دانستند بجز ارتش سوریه اما الان رتبه تهدید ارتش سوریه را به این دلیل که سرگرم جنگ فرسایشی در داخل است، کاهش داده و حزب الله را در رتبه اول قرار داده اند و البته می گویند ایران هزاران کیلومتر از فلسطین فاصله دارد بنابر این در رتبه دوم تهدید و گروه های مقاومت فلسطینی هم در رتبه سوم قرار دارند.

وی افزود که تهدید لبنان از سوی اسرائیل و امریکا مساله جدید نیست اما به نظر می رسد هدف اصلی اسرائیل اعمال فشار مستمر بر مردم لبنان و هواداران مقاومت به طور خاص است، اسرائیلی ها می خواهند همواره بر اعصاب و روان ما فشار وارد کنند و به همین دلیل گاه گاهی از جنگ علیه لبنان و شروع این جنگ در آینده نزدیک سخن می گویند.

اکنون که « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شده ، تحلیل ها و ارزیابی های از این دست زیاد شده است اما من نمی خواهم به طور قاطع سخنی منفی و یا مثبت در این باره بگویم اما از همه ملت لبنان و کسانی که در لبنان مقیم هستند مانند آوارگان و پناهجویان سوری و فلسطینی می خواهم هوشیار باشند و از این زوایا به تهدیدها و هراس افکنی های اسرائیلی ها نگاه کنند.

وی گفت: اگر ترامپ به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل اجازه دهد و یا او را به شروع جنگ علیه لبنان تشویق کند، باز هم ما نمی ترسیم.

به شما می گویم و سخنان گذشته خود را از باب تاکید و تقویت این اندیشه بازگو می کنم، برای اسرائیل شرایط سیاسی جنگ علیه لبنان همواره وجود دارد زیرا پوشش آمریکا و با کمال تاسف پوشش شبه دائم عربی که یکبار هم در تابستان سال ۲۰۰۶ شاهد بودیم برای این جنگ و تجاوز علیه لبنان وجود دارد.

امروز این پوشش بیش از گذشته وجود دارد ، اکنون برخی کشورهای عربی حاضر هستند هزینه جنگ اسرائیل علیه لبنان را بپردازند زیرا آنها حزب الله را بخشی از جبهه ای می دانند که بسیاری از طرح های سیاه آنها در منطقه را معطل و ناکام گذاشته است.

سید حسن نصرالله برای تاکید بر این ارزیابی خود به برخی نشانه ها اشاره کرد و گفت: اسرائیل چند وقت قبل تصمیم گرفت مخازن آمونیاک در بندر حیفا را در مدت ده روز تخلیه کند در حالی که ده ها سال این مخازن وجود داشته است، چرا؟ برای اینکه مقاومت از این مخازن که مانند بمب اتمی هستند ، سخن گفت.

دلیلی دیگر، من در یک سخنرانی گفتم مخازن آمونیاک حیفا مانند بمب اتمی هستند اما اسرائیلی ها علاوه بر این مخازن از یک کشتی حامل آمونیاک که برای توزیع این ماده در مخازن اسرائیل در دریا حرکت می کند، سخن گفتند که به مثابه پنج بمب اتمی است.

بسیار خوب این کشتی شاید بتواند از تیررس موشک های ما فرار کند و یا آن را مخفی کنید و یا مخازن آمونیاک حیفا را تخلیه کنند، شکی نیست که هدف گرفتن حیفا آسان تر است اما باید بدانند این مخازن را به هر کجای فلسطین اشغالی منتقل کنند در تیررس موشک های ما خواهند بود.

اهالی حیفا هم از حزب الله قدردان خواهند بود که سبب خیر شد و اسرائیلی ها بعداز ۲۰ و یا ۳۰ سال مجبور شدند به مطالبات آنها پاسخ دهند و مخازن آمونیاک حیفا را تخلیه کنند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما امروز به مدد الهی ، اندیشه و شجاعت نیروهای مجاهد مقاومت و خودکفائی خود می توانیم هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کنیم.

سلاح هسته ای اسرائیل را که تهدیدی برای همه منطقه است، می توانیم آن را به فرصتی برای تهدید رژیم اسرائیل، شهرک نشینانان صهیونیست و اشغالگران فلسطین تبدیل کنیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *