رهبری حملات طالبان مسلح بر سانچارک، از سوی جنرالان پاکستانی انجام می شود

شورای ولایتی سرپل مدعی است که شماری از جنرالان بازنشسته پاکستان، رهبری حملات طالبان مسلح بر ولسوالی سانچارک را به عهده دارند.

13754116_1058401214237079_609491386898503325_n

محمد نور رحمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این جنرالان پاکستانی از ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل، رهبری حملات را پیش می برند.

وی به جنرال نبی یکی از جنرالان بازنشسته ارتش پاکستان اشاره کرد که بر اساس معلومات منابع مردمی آنها، در مرز ولسوالی کوهستانات موقعیت دارد.

به گفته رحمانی، این جنرالان پاکستانی اکثر جنگ در صفحات شمال به ویژه سرپل را طراحی کرده و سوق و اداره می کنند.

در عین حال، وی اظهار داشت که در حال حاضر هیچ تحرکی از سوی طالبان مسلح بر ولسوالی سانچارک این ولایت انجام نمی شود؛ اما در صورت عدم عملیات هوایی، سانچارک سقوط خواهد کرد.

رئیس شورای ولایتی سرپل افزود که بعد از تصرف سه قریه از سوی طالبان مسلح در شب گذشته، دیگر تحرکی از سوی این گروه انجام نشده است.

به گفته وی، نیروهای امنیتی نیز از قریه های تصرف شده توسط طالبان مسلح به مرکز ولسوالی انتقال داده شده و حالت دفاعی برای حملات تهاجمی طالبان مسلح را دارند.

رحمانی اظهار داشت که هم اکنون والی و فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین در مرکز ولسوالی سانچارک حضور دارند و برنامه عملیات را طراحی می کنند.

با این حال، رئیس شورای ولایتی سرپل تاکید کرد که اگر عملیات و حمله های هوایی بر مواضع طالبان مسلح انجام نشود، احتمال سقوط ولسوالی سانچارک وجود دارد.

این در حالی است که شب گذشته طالبان مسلح موفق شدند سه قریه از جمله مسجد سبز را به تصرف خود در آورند.

Author

About Author