رئیس جمهور: به تولیدات داخلی اولویت داده شود

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز شنبه با شماری از تاجران افغان مقیم امارات متحدۀ عربی، در شهر ابوظبی دیدار کرد.

به گزارش خبلرگزاری خاورمیانه، در این دیدار ابتدا حاجی عبیدالله رئیس اتحادیه تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی به نمایندگی از دیگران مشکلات و طرح‌های تاجران و سرمایه‌گذاران را با رئیس جمهور شریک نمود.

وی از رئیس جمهور خواست تا دولت در قسمت تامین امنیت تاجران و سرمایه گذاران، کاهش قیمت تعرفه‌های گمرکی در مواد تولیداتی، ازدیاد تولیدات گوشت مرغ، ایجاد زنجیرۀ سوپر مارکیت ها و فراهم نمودن تسهیلات زیربنایی بخصوص در عرصه تامین انرژی برق با آنان همکاری نماید.

در این دیدار حبیب گلزار و حاجی داوود نمایندۀ بانک بین المللی افغانستان نیز صحبت کردند و از توجه رئیس جمهور در بخش حمایت از سرمایه گذاری ها در افغانستان تشکر نمودند.

رئیس جمهور کشور پس از استماع مشکلات و پیشنهادات تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی، از علاقمندی تاجران افغان برای سرمایه گذاری بیشتر در کشور تشکر نمود و اطمینان داد، که حکومت در زمینه سرمایه‌گذاری مطمئن در افغانستان، با آنان همکاری خواهد کرد.

همچنان در این دیدار رئیس جمهور غنی از دستآورد های حکومت افغانستان در بخش زیربنایی، سرمایه گذاری در عرصه انرژی برق و ایجاد فابریکات تولید سمنت یادآور شد و گفت که زمینه های بیشتر سرمایه گذاری در این بخش ها وجود دارد.

 رئیس جمهور از طرح آنان در زمینه ایجاد زنجیرۀ تولید گوشت مرغ و سوپر مارکیت ها در داخل کشور استقبال کرده، گفت که با این اقدام می توانیم از واردات بیشتر مرغ و گوشت آن جلوگیری نمائیم.

محمد اشرف غنی تصریح کرد که در کمیسیون تدارکات ملی فیصله شده است تا به تولیدات داخلی اولویت داده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *