دیدار ولیعهد عربستان با وزیر خارجه فرانسه در ریاض

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با محمد بن سلمان گفته است که قرار است سعد حریری و خانواده اش ابتدا به پاریس و پس از آنان به بیروت بروند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سایت شبکه الجزیره، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در رابطه به بررسی چشم اندازهای همکاری دو جانبه، تحولات منطقه و نیز هماهنگی تلاش‌ها برای تقویت امنیت و ثبات خاورمیانه گفتگو کردند.

وزیر خارجه فرانسه در صفحه توییتر نوشت: در ابتدای سفر به ریاض با ولیعهد عربستان دیدار کردم و به بررسی تنش‌های منطقه‌ای پرداختیم.

با این حال یک منبع نزدیک به لودریان گفت: وی قرار است امروز (پنجشنبه) با سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان دیدار کند.

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از گفتگوی تلفنی با ولیعهد عربستان، سعد حریری و خوانواده اش را برای سفر به فرانسه دعوت کرده بود.

این در حالی است که میشل عون، رئیس جمهور لبنان معتقد است که حریری در ریاض در بازداشت خانگی بسر میبرد و عربستان با این کارش اقدام خصمانه ای را در قبال لنبان انجام داده است.

از سوی دیگر فرانسوا دلاتر، نماینده فرانسه در شورای امنیت تاکید کرد، هنوز زود است که درباره بحران لبنان در شورای امنیت بررسی صورت بگیرد.

وی به خبرنگاران گفت: از طریق کانال‌های دو جانبه در خصوص تحولات لبنان تماس‌هایی برقرار است و بر اساس نتایج این بررسی‌ها پرونده شورای امنیت به شورای امنیت می‌رود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *