دیدار دکتر ولایتی با سفیر چین در تهران: تاکید بر ضرورت گسترش و ارتقاء روابط استراتژیک و راهبردی

دکتر ولایتی روز چهارشنبه ۲۶ عقرب با پانگ سن سفیر چین در تهران در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و در خصوص همکاری های دوجانبه و موضوعات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این دیدار سفیر چین با تشریح آخرین وضعیت همکاری های دوجانبه، سطح این روابط را مطلوب و رو به گسترش خواند و گفت: بعد از سفر آقای شی جین پین رئیس جمهور چین به تهران، روابط دوجانبه به سطح بالاتر و مطلوب تری رسیده و امکان توسعه آن فراهم می باشد.

وی با تشریح ابعاد روابط سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی و فرهنگی و علمی میان دو کشور و ارائه گزارشی از سفر اخیر وزیر دفاع چین به تهران افزود: رئیس جمهور چین توجه زیادی به توسعه همکاری های دو کشور دارد و به طور مشخص دستوراتی را برای گسترش این همکاری ها صادر کرده است.

دکتر ولایتی هم با بیان اینکه سطح روابط ایران و چین به صورت کلی در سطح مطلوبی قرار دارد گفت: علیرغم آن که این روابط در حال گسترش می باشد اما لازم است با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود و جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء آن به روابطی راهبردی و گسترده، اهمیت قائل است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در ادامه با بیان توضیحاتی در خصوص آخرین شرایط منطقه ای و بین المللی، خواستار همکاری بیشتر میان ایران و چین برای حل و فصل برخی از مسائل و مشکلات پیش رو گردید.

در انتهای این دیدار سفیر چین با بیان اینکه به زودی عازم چین خواهد بود، گفت: در بازگشت به چین، تمامی نقطه نظرات شما را با مسئولان عالی مطرح خواهم کرد و به صورت جدی برای گسترش هر چه بیشتر روابط تلاش می کنیم

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *