دهلیز هوایی افغانستان و هند افتتاح شد

نخستین دهلیز هوایی بین افغانستان و هند برای انتقال هرچه بهتر و آسان‌تر اموال تجاری، توسط رئیس‌جمهور غنی به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دهلیز بعدازظهر امروز (۲۹جوزا) در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی افتتاح شده و اولین محموله صادراتی افغانستان نیز از همین مسیر به سمت دهلی انتقال داده شد.

رئیس‌جمهور غنی پیش از افتتاح این دهلیز اظهار داشت که راه‌حل موقتی جوابگوی مشکلات بنیادی افغانستان نبود و به همین دلیل دهلیز میان هند و افغانستان به صورت عملی آغاز به کار کرد.

وی افزود که :«هدف ما این است که افغانستان یک کشور صادر کننده شود و تا زمانی که یک کشور صادر کننده نباشد؛ فقر و بی‌ثباتی از بین نمی‌رود.»

رئیس‌جمهور با اشاره به فعالیت‌های گوناگون همسایه‌گان کشور تصریح کرد که همسایه‌های افغانستان اختیار دارند تا صلح و دوستی را انتخاب کنند یا مرگ را؛ اما هر کسی که اینجا از راه دشمنی می‌آید با مرگ مواجه می‌شود.

این صحبت‌های آقای غنی هرچند از کشوری نام نداشت؛ اما اشاره مشخصی به پاکستان بود که بارها به انجام عملیات تخریبی و هراس‌افگنی در افغانستان متهم بوده و پناه‌گاه امنی برای رهبران طالبان مسلح بوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *