درگیری در دانشگاه امریکایی در کابل پایان یافت

0,,19500996_303,00حمله گروهی تروریستان به دانشگاه امریکایی در جاده عمومی دارالامان در غرب شهر کابل با کشته شدن مهاجمان پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شامگاه روز چهارشنبه حوالی ساعت ۷:۰۰ گروهی از مهاجمان بر دانشگاه امریکایی حمله کردند و نخست یکی از مهاجمان موتر بمب گذاری شده را در مقابل دروازه ورودی دانشگاه منفجر ساخت و سپس چند مهاجم دیگر وارد محوطه ساختمان دانشگاه شدند.

مهاجمان پس از ورود به محوطه دانشگاه با نیروهای امنیتی درگیر شدند و این درگیری برای چند ساعت ادامه پیدا کرد تا اینکه نیروهای ویژه نظامی کماندو به ساحه رسیدند و بلاخره تمامی مهاجمان را از پا در آوردند.

جاده های منتهی به دانشگاه امریکایی ها در ساحه سناتوریم دارالامان توسط نیروهای امنیتی کشور مسدود شده بود، ساحه رویداد به شدت تحت کنترل بود و به هیچ کس اجازه رفت و آمد داده نمی شد.

صدای تیراندازی از اطراف و داخل دانشگاه به گوش میرسید، دانشجویانی که در بخش شبانه این دانشگاه درس میخواند از ترس و هراس یکی پس دیگر از دروازه های اضطراری از محوطه دانشگاه خارج می شدند و دروازه عمومی دانشگاه مسدود بود و به کسی اجازه عبور داده نمی شد.

در درگیری چند ساعته میان مهاجمان و نیروهای امنیتی شماری از دانشجویان و کارمندان دانشگاه امریکایی کشته و زخمی شده اند اما تا کنون آمار دقیق تلفات احتمالی این حمله تروریستی از سوی مقامات دولتی افغانستان و امریکایی ها منتشرنشده است.

0,,19500995_401,00

منابع صحی کشته شدن دو دانشجو و زخمی شدن حد اقل ۱۹ تن دیگر را در این رویداد تایید کرده اند.

براساس گزارش ها در این حمله تهاجمی ۷ تروریست حضور داشته اند که پس از انجام حمله انتحاری نخست، ۶ مهاجم دیگر وارد محوطه ساختمان دانشگاه می شوند.

مهاجمان یکی پس دیگر توسط نیروهای ویژه “کماندو” کشته شده اند اما تا کنون مقامات امنیتی شمار دقیق مهاجمان کشته شده را اعلام نکرده و ساحه رویداد به شدت تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در همین حال “شاه حسین مرتضوی” معاون سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه اجتماعی اش نوشت: گروه های تروریستی با حمله به افراد ملکی، موسسه های آموزشی، مناطق مسکونی، پل وپلچک، پایه های برق، ومظاهره مسالمت آمیز شهروندان در تلاش اند، تا مانع رشد وتوسعه کشور شوند.

وی در ادامه نوشت: گروه های تروریستی بدانند که مردم وحکومت راه را که انتخاب کرده اند، به رغم دشواری ها وسختی ها ادامه داده و برتمام چالش ها فایق خواهند شد.

دانشگاه امریکایی افغانستان در غرب کابل و در کنار جاده عمومی قصر دارالامان موقعیت دارد.

چند روز پیش نیز دو استاد امریکایی و استرالیایی این دانشگاه از سوی افراد ناشناس ربوده شدند.

Author

About Author