داعش میخواهد تا افراطیت را در دانشگاه ها ترویج کند

استاد محمد محقق معلون ریاست اجرایی می گوید که گروه تروریستی داعش میخواهد تا افراطیت را در دانشگاه ها ترویج کند و نسل جوان ما را گمراه بسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای محقق در جشن فراغت دانشجویان موسسه تحصیلات عالی اهل بیت در کابل با اشاره به پیشینه تحصیل در کشور در سه دهه جنگ گفت: دانستن توانایی است. برای داشتن جامعه و خانواده قدرتمند باید سطح علم و دانش را بالا ببریم.

وی تاکید کرد که طی پانزده سال گذشته ما به مردم کشور توصیه کردیم که تفنگ را بر زمین گذاشته و آموختن علم و دانش را آغاز کنند وعقب ماندگى سى ساله دوران جنگ را جبران کنند .

او خاطرنشان کرد که به فضل خدا و فعالیت های شبانه روزی مردم ما، تلاش های پانزده ساله ما نتیجه داد.

معاون ریاست اجرایی در ادامه سخنانش افزودند که برای داشتن کشور مترقی و متمدن باید شخصیت ها و کادر های متخصص را تربیه نماییم.

به گفته وی با وجودی که نسل جوان ما فارغ مکاتب و دانشگاه ها شده اند، اما هنوز به جایگاه مطلوب و مورد نظر نرسیده ایم. یک گام را موفقانه برداشتیم و جوانان ما اغلباً دوره لیسانس را سپرى کردند وتعدادى هم داراى درجه ماسترى ودکترا شدند، گام بعدی دست یافتن به اسناد ماستری و دوکتورا بصورت جهشى وفراگیر است.

معاون ریاست اجرایی در ادامه سخنانش به تهدیدها از سوی گروه افراطی داعش اشاره کرده گفت: آنها مجرى طرح بیگانگان ودشمنان اسلام جهت ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

آٌقای محقق با اشاره به چهار حمله گروه تروریستی داعش علیه مردم شیعه وهزاره در دوم اسد در دهمزنگ وزیارت سخى و بلخ در کابل و مزار و اربعین حسینى در باقرالعلوم که طى آن حدود ۱۸۰ نفر شهید و ۶۰۰ نفر زخمى شدند گفت: این تحرکات به منظور ایجاد جنگهاى وفرقه اى ومذهبى انجام میشود.

وی تاکید کرد که مردم افغانستان هوشیارانه دسیسه هاى دشمن را خنثى مینمایند طوریکه  در طول جنگهاى استقلال وجهاد مقدس خون شیعه وسنى دریک سنگر ریخته وجوانان برومند همه اقوام باهم برادر کشور از یک سنگر دفاع نموده اند .

استاد محقق در بخش دیگرى ازسخنانش به مسئولیت های نسل جوان و تحصیل کرده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها درس و تحصیل راه حل مشکل کشور ما نیست، گاهی لازم میشود تا در کنار تلاشهای علمى ، مبارزات فکری و نظامی را نیز روی دست داشته باشیم.

وی افزود که پلان خطرناک داعش، تمرکز کردن آنان روی دانشگاهیان و مراکز دینی است. داعش میخواهد تا افراطیت را در دانشگاه ترویج کنند و نسل جوان ما را گمراه بسازند.

استاد محقق گفت، گروه تروریستی داعش میخواهند با رسوخ کردن به دانشگاه و مراکز دینی، میان مذاهب و اقوام با هم برادر افغانستان نفاق ایجاد کنند.

او تاکید کرد که استاد مجاهد پاکباز کشور آقاى حفیظ منصور به موقع مطالب خوب را گفتند که درثقافت اسلامى باید اسلام معتدل ترویج شود نه افراطیت .

استاد محمد محقق علاوه کرد با وجودی که دولت در مبارزه علیه داعش و گروه های تروریستی مصمم است، ولی لازم است تا نسل جوان نیز از هر نگاه خود را مجهز کرده، از کشور، مردم و از ارزشهای والای دینی، انسانی و مردمی شان دفاع نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *