داستان تکراری پاکستان و چین برای صلح افغانستان

بعد از آنکه چندین بار برای تحقق صلح در افغانستان؛ پاکستان و چین تلاش‌های بی‌ثمر انجام داده و همه تلاش‌ها به دلیل عدم صداقت اسلام‌آباد بی‌نتیجه ماند، یک بار دیگر این دو کشور تلاش‌های‌شان برای صلح افغانستان را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، منابع رسمی پاکستان از نشست مقام‌های عالی‌رتبه وزارت خارجه پاکستان و چین در پایتخت چین خبر می‌دهند.

بر این اساس، بانو «تهمینه جنجوعه»، قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان بعد از سفر به کابل، به چین رفته و با مقام‌های عالی‌رتبه این کشور دیدار کرده و در مورد جستجوی راه‌های صلح‌آمیز در افغانستان رایزنی کرده است.

گفته می‌شود که در ملاقات بانو «جنجوعه» با «وانگ‌ یی» وزیر امور خارجه چین، دو طرف توافقاتی در خصوص ادامه تلاش مشترک برای صلح و ثبات پایدار در افغانستان دست یافته‌اند.

در این سفر که بعد از اعلام استراتیژی جدید امریکا در مورد جنگ افغانستان انجام شد، بر ضرورت دیداری سه جانبه میان وزیران امور خارجه افغانستان، چین و پاکستان با هدف بررسی راه‌های کمک به صلح افغانستان تاکید شد.

این در حالی است که امریکا در استراتیژی جدیدش به شدت از کارکردهای پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم انتقاد کرده و از این کشور خواهان تغییر برخورد با گروه‌های هراس‌افگن شده است.

باید گفت که بارها پاکستان در راستای تامین صلح در افغانستان تاکید کرده؛ اما بعد از این که به اهداف سیاسی‌اش رسید، خودش نخستین مانع در راه تحقق این آرمان ایجاد می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *