حکمتیار در هرات چه گفت؟

رهبر حزب اسلامی در سفر به هرات؛ گفت که جنگ از بیرون افغانستان و از سوی کشورهایی که منافع ملی خود را در ادامه جنگ دیده‌اند، بر کشور تحمیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار، امروز (۲۸سنبله) در میان شماری از هوادارانش در مسجد جامع شهر هرات به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت که تمام کسانی که در چهار دهه اخیر با او مخالف بودند را بخشیده است.

وی اظهار داشت که قصد ندارد تا دوباره بجنگد و می‌خواهد که با در رقابت سالم با تمام مخالفان و رقبایش حضور داشته باشد.

حکمتیار اظهار داشت که هیچ‌کس نمی‌تواند فاتح جنگ در افغانستان باشد و به همین منظور باید همه به صلح روی آورده و از جنگ دست بکشند.

وی در حالی از آوردن صلح و دست کشیدن از جنگ و بخشیدن مخالفانش صحبت می‌کند که در حال حاضر شماری از شهروندان کشور حکمتیار را یکی متهمان اصلی جنگ‌های داخلی و ویرانی کشور می‌دانند.

از سویی هم، رهبر حزب اسلامی به مانند پاکستان، گروه طالبان را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده و اظهار داشت که تمامی طالبان مسلح بد نیستند و نباید همه آنها را به یک چشم دید.

به عقیده وی، باید طالبان مسلح «خوب» در کنار حکومت جذب شوند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور غنی بارها نسبت به تفکیک گروه‌های هراس‌افگن از سوی اسلام‌آباد به جامعه جهانی شکایت کرده و این‌بار این گفته‌ها از سوی شخصی بیان می‌شود که خودش بر اساس پروسه صلح به دولت پیوسته و بعد از بیش از دو دهه دوباره به کشور پای گذاشته است.

حکمتیار به تعصبات در کشور اشاره کرده و اظهار داشت که باید به تمامی تعصبات پایان داده شود و اجازه ندهیم که این‌گونه رفتارها باعث از بین بردن وحدت مردم شود.

بر اساس گزارش شماری از رسانه‌ها، همزمان با سخنرانی رهبر حزب اسلامی، شماری از معترضین در شهر هرات نسبت به حضور وی در این شهر اعتراض کرده و کارکردهای حکمتیار را مورد انتقاد قرار دادند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *