حاشیۀ پر رنگ‌تر از متن در سفر حکمتیار به هرات

گلبدین حکمتیار در نخستین سفر ولایتی خود بعد از پیوستن به پروسۀ صلح به هرات رفت و در مسجد جامع هرات در میان هوادارانش به سخنرانی پرداخت.

اما گفته می‌شود کسانی که در این همایش حضور داشتند؛ باشنده‌گان شهر هرات نبودند و از ولسوالی‌ها برای محفل حضور یافته بودند.

با گذشت یک روز از همایش هواداران حکمتیار، شماری از شهروندان هرات دست به تظاهرات زد و با حمل تابلوهایی که با شعار بر ضد آمدن حکمتیار به هرات منقش شده بود؛ نسبت به حضور رهبر حزب اسلامی در شهرشان اعتراض کردند.

در یک لوحه نوشته شده بود که «قصاب کابل، هرات سبزه‌گاه دانه پوچ تو نیست» و در یک پیام دیگر نوشته شد که «آمدن حکمتیار به هرات نه به منظور وحدت بلکه برای ایجاد تفرقه میان مردم این خطه است.»

در مورد تظاهرات امروز (۲۹سنبله) جواد بیات، فعال مدنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«در این تظاهرات استادان دانشگاه، دانشجویان و فعالین جامعه مدنی اشتراک کرده بودند و آمدن حکمتیار را به هرات محکوم کردند.»

بیات اضافه کرد که حکمتیار در هرات هوادار ندارد و بخاطر که چندین بار به زبان و فرهنگ فارسی دری در این اواخر توهین کرده، محدود هواداراش را نیز از دست داده است.

این فعال مدنی تصریح کرد که جمعیت دیروز همه از ولسوالی‌ها به شهر هرات آورده شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *