تکرار خونین دوم اسد؛ نزدیک به ۷۰ کشته و زخمی در انتحاری کابل

آمار ارائه شده از سوی وزارت امور داخله از افزایش تلفات حمله انتحاری در حوزه سوم امنیتی شهر کابل به ۲۴ کشته و ۴۲ زخمی خبر می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت هفت صبح امروز (۲اسد) یک حمله انتحاری در ساحه سرکاریز در نزدیکی خانه محمد محقق در حوزه سوم امنیتی رخداد.

نجیب دانش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله  می‌گوید که در این حمله انتحاری، ۲۴ تن جان باخته و ۴۲ دیگر زخمی شده اند که به شفاخانه‌های کابل انتقال داده شده است.

به گفته وی، تمام کشته و زخمی‌های این رویداد افراد غیرنظامی هستند.

وزارت امور داخله نیز می‌گوید که این حمله توسط یک موتر کرولا مملو از مواد انفجاری صورت گرفته است.

شاهدان عینی می‌گویند مسافران یک موتر کاستر در این حادثه سوخته‌اند و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد.

تا حال شخص و یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

تکرار خونین دوم اسد

پایتخت‌نشینان سال گذشته در همین روز (دوم اسد) شاهد یکی از وحشتناک‌ترین و خونین‌ترین حمله انتحاری بودند.

سال گذشته در همین روز، حمله‌کننده انتحاری مواد همراهش را در بین مظاهره‌کننده‌گان جنبش روشنایی انفجار داد که بیش از ۳۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشت.

پیش از راه‌اندازی این حمله، مقام‌های امنیتی از احتمال چنین انفجاری به سران جنبش روشنایی خبر داده بودند؛ اما آنها و مردم بدون اعتنا به این هشدارها، دست به مظاهره زده و فاجعه خونین و وحشتناکی رخداد.

حادثه امروز نیز در حالی رخداد که قرار بود جنبش روشنایی برای تجلیل و یادبود از جان‌باخته‌گان روشنایی سال گذشته، دست به مظاهره بزنند که شام دیروز و بعد از مذاکرات، این مظاهره لغو شد.

بر اساس گفته‌های سران جنبش، دولت گفته بود که امنیت مظاهره را تامین نمی‌توانند و مسوول هر حادثه در جریان مظاهره، سران جنبش خواهد بود.

شماری از کابلیان می گویند شاید این حمله برای مظاهره کننده گان امروز طراحی شده بود.

تلفات ملکی و تقبیح دولتی

به مانند تمام حادثات این‌گونه، رهبران حکومت بعد از تلفات ملکی و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان، این حملات را تقبیح کردند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است :«تروریستان به‌ ادامۀ جنایات‌شان، بار دیگر دست به‌ انجام عمل نابخشودنی و ضد بشری‌ زدند و با هدف قرار‌دادن موتر حامل کارمندان ملکی، شماری از آنان را شهید و مجروح ‌نمودند.»

به باور ارگ، تروریستان در میدان‌های جنگ، تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند و با انجام حملات تروریستی، زبونی‌شان ‌را ثابت ‌ساختند و جنایت‌کاران به‌اثبات رسانده‌اند که همواره موازین اسلامی، انسانی و حقوق بشری را زیر پاکرده و دوسیۀ جنایات خویش را نزد مردم و در پیش‌گاه خداوند (ج)، سنگین‌تر کرده‌اند.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز پیش از آغاز جلسه شورای وزیران این حمله را به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *