تمام دارایی‌های «نواز شریف» مصادره شد؛ احتمال ریاست دوباره در «مسلم‌لیگ»

هرچند تمام دارایی‌های خانواده «نوازشریف» از سوی دادگاه عالی پاکستان مصادره شده؛ اما تصویب لایحه اصلاح قوانین انتخابات در مجلس سنای پاکستان، راه برای انتخاب دوباره وی در ریاست حزب مسلم‌لیگ هموار ساخته است.

به گزارش بخش بین‌الملل خبرگزاری خاورمیانه، در این لایحه؛ ممنوعیت ریاست احزاب، از سوی فردی که از سوی دادگاه ردصلاحیت شده وجود ندارد.

به همین منظور و با تصویب ماده ۲۰۳ لایحه اصلاحات انتخابات ۲۰۱۷ از سوی مجلس سنا، نوازشریف می‌تواند یک بار دیگر رئیس مسلم‌لیگ نواز باشد.

پیش از این در قوانین انتخابات و یا احزاب سیاسی پاکستان تنها افرادی که به عنوان نماینده پارلمان انتخاب شده بودند؛ می‌توانستند ریاست یک حزب سیاسی را به عهده گیرند.

این در حالی است که دادگاه محاسبات ملی پاکستان با استناد به دوسیه‌های دست‌داشته؛ حساب تمام اعضای خانواده «نوازشریف» نخست‌وزیر پیشین این کشور به شمول خودش، حسن‌نواز، حسین‌نواز، مریم‌نواز، کاپیتان صفدر(داماد نوازشریف) و اسحاق‌دار وزیر دارایی پاکستان را مصادره و حساب‌های بانکی آنها را مسدود کرده بود.

پیش از این نیز، درخواست تجدید نظر در حکم قضایی از سوی نوازشریف را دادگاه عالی پاکستان رد کرده بود.

نواز شریف و فرزندانش بر اساس اسنادی که موسسه پانامایی «موسک فونسکا» در سال‌های گذشته افشا کرد و به «پرونده پاناما» معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *