تلاش حکومت برای تطبیق پروژه انکشافی و اقتصادی شهرکابل

نشستی به‌منظور بحث روی پلان عاجل انکشافی و اقتصادی شهر کابل امروز دوشنبه (۲۹ جوزا) به ریاست “رئیس جمهورغنی” و با حضور نمایندگان کشورهای تمویل‌کننده در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همچنین در این نشست داکتر “عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی حکومت، برخی اعضای کابینه، سرپرست ادارۀ مستقل ارگان‌های محل، شماری از مشاورین ریاست‌جمهوری و نمایندگان کشورهای تمویل‌کننده برنامۀ کابل نیز حضور داشتند.

در این نشست پیرامون طرح پیشنهادی پلان انکشافی و اقتصادی شهر کابل بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تأکید گردید که هرچه عاجل برای تطبیق پروژه ها اقدام شود تا نتایج آن سریع به‌دست آید.

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که “الهام عمر هوتکی” رئیس ادارۀ مستقل انکشاف زون پایتخت در این خصوص صحبت کرد و ۱۵ پیشنهاد تطبیق پروژه‌های شامل پلان عاجل انکشافی و اقتصادی شهر کابل را تشریح و به جلسه ارائه نمود.

پیشنهادات عمده در پلان عاجل انکشافی و اقتصادی شهر کابل شامل؛ پاک‌کاری دریای کابل، اعمار ۱۰۰ مکتب و کلینیک در کابل، توانمندسازی زنان، مدیریت توزیع و تنظیم آب و انسجام مارکیت برای زنان می‌باشد که برای اضافه از صد هزار تن زمینۀ کار مهیا می‌گردد.

رئیس ادارۀ مستقل انکشاف زون پایتخت افزود که هدف از پلان انکشافی و اقتصادی برای کابل این است تا زمینۀ اشتغال برای بیشتر مردم فراهم گردد و این پلان بتواند نیازمندی‌های شهر کابل را مرفوع ساخته و آینده بهتر انکشاف را برای شهروندان کابل فراهم سازد.

در همین حال رئیس‌جمهورغنی، پلان عاجل انکشافی و اقتصادی را برای شهر کابل مهم خوانده افزود که با راه اندازی این پروژه‌ها، زمینۀ کار و اشتغال برای شهروندان مهیا می‌گردد.

وی هدایت داد تا بستۀ تشویقی جهت ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر درخصوص پروژه‌های شامل پلان انکشافی و اقتصادی کابل ترتیب گردد تا در جلسات تعقیبی، بالای آن بحث همه‌جانبه صورت گیرد.

همچنین در این نشست نمایندگان کشورهای تمویل‌کننده برنامه کابل از پلان انکشافی و اقتصادی شهر کابل استقبال نمودند. آنها ضمن حمایت همه‌جانبه از این پلان گفتند که ما غور بیشتر بالای پلان متذکره خواهیم کرد و زمینه‌های همکاری را در این بخش جستجو می‌نماییم.

تمویل‌کننده‌گان برنامه انکشافی و اقتصادی شهر کابل افزودند که پلان مذکور باید همه‌جانبه باشد تا با تطبیق آن، اقشار مختلف مردم به‌شمول زنان و به‌خصوص فقرا بتوانند شامل کار و از آن بهره‌مند گردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *