بیجا شده گان در بدخشان با دشواری های زیادی روبرو اند

بیجا شده گان

خانواده هایی که در اثر جنگ و نا امنی از خانه های شان در ولایت بدخشان بیجا شده اند در وضعیت بد زنده گی قرار دارند و در فصل سرد زمستان با دشواری های زیادی روبرو شده اند.

اعضای شورای ولایتی بدخشان می گویند که توزیع نشدن عادلانه کمک ها برای این بیجا شده گان باعث گردیده که شمار زیادی از آنان بدون اندکترین امکانات اولیه زنده گی بسر ببرند.

فرحناز پامیری عضو شورای ولایتی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این بیجا شده گان که تعداد شان نزدیک به ۲۰۰ خانواده می رسد، در اثر جنگ و تهدیدات طالبان مسلح از خانه های شان مهاجر شده اند و اکنون در وضعیت بدی در شهر فیض آباد به سر می برند.

به گفته وی، این مهاجرین باشنده گان ولسوالی های یمگان، وردوج، جرم و راغستان می باشند که از مدتی بدینسو در شهر فیض آباد زنده گی می کنند.

بانو پامیری می گوید که نبود سرپناه های مناسب، وضعیت صحی و جانی کودکان، زنان و کهن سالان این خانواده ها را با خطر روبرو ساخته و اگر در زمینه تهیه سرپناه و مکان های گرم برای آنها اقدام نشود، احتمال جان باختن شمار زیادی از آنان می رود.

در عین حال مقام های محلی ولایت بدخشان از آماده گی های لازم برای رسیده گی به این خانواده ها اطمینان می دهند.

نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که برای این بیجا شده ها؛ کمک های غذایی و غیر غذایی مورد نیاز از طریق نهادهای امدادرسان توزیع شده است.

وی می گوید که بنابر وعده شماری از انجوها؛ در نظر دارند در روزهای نزدیک برای بیجاشده گان سرپناه و لوازم مورد نیاز زمستانی فراهم شود.

این در حالی است که بر اثر برفباری های شدید در روزهای اخیر، راه های مواصلاتی ۹ ولسوالی ولایت بدخشان نیز مسدود شده و مشکلات عمده ای برای باشنده گان آن ولسوالی ها ایجاد کرده است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *