«بلک‌هاک» امریکایی جایگزین هلی‌کوپترهای روسی در افغانستان

امریکا به عنوان تصمیم‌گیرنده اصلی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در نظر دارد تا به زودی هلی‌کوپترهای «بلک‌هاک» را جایگزین هلی‌کوپترهای روسی بسازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ماموریت حمایت قاطع اعلام کرده است که به زودی سه بال هلی‌کوپتر «بلک‌هاک» در اختیار نیروهای هوایی افغانستان قرار می‌گیرد.

این نهاد گفته است که این سه هلی‌کوپتر بعد از آزمایش و تائید از سوی نیروهای هوایی امریکا در اختیار نیروهای هوایی افغانستان قرار می‌گیرد و تا اخیر ماه آینده میلادی، سه بال دیگر نیز به افغانستان انتقال داده می‌شود.

با این رویکرد، ماموریت حمایت قاطع در نظر دارد تا هلی‌کوپترهای امریکایی را جایگزین هلی‌کوپترهای نظامی روسی در افغانستان بسازد.

پیش از این نیز گفته شده بود که تا اوایل ماه اکتوبر سال روان، هلی‌کوپترهای «بلک‌هاک» به افغانستان رسیده و بعد از آن نیز برنامه آموزشی پیلوت‌های افغانستان آغاز خواهد شد.

هرچند که یکی از مقامات وزارت دفاع امریکا گفته بود این کشور در نظر دارد تا بیش از ۱۵۰ هلی‌کوپتر نظامی را در اختیار افغانستان قرار دهد؛ اما عملی شدن این طرح وابسته به تائید هرساله کمک‌های نظامی توسط کانگره امریکا عنوان شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *