برگزاری همایش «مزاری و وحدت ملی» در ولسوالی شولگره بلخ

مراسم گرامیداشت از بیست و دومین سالگرد شهادت استاد عبدالعلی مزاری “شهید وحدت ملی” و اولین سالگرد در گذشت مرحوم مجید خان یکى از فرماندهان جهادى ولسوالى شولگره از توابع ولایت بلخ در تکیه خانه عمومی آن ولسوالى برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مراسم استاد حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و هیأت همراه شان، مسئولین ارشد ولسوالی شولگره، وکلای شورای ملی و شورای ولایتی بلخ ، علماء ، بزرگان و جوانان از اقوام مختلف این ولسوالی شرکت ورزیده بودند.

سخنرانان این محفل پیرامون شخصیت استاد عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی پرداخته و از کارنامه هاى مرحوم قومندان مجید خان نیز یادبود به عمل آوردند.

الحاج سراج الدین عابد ولسوال ولسوالی شولگره ، شهید مزاری را مرد قهرمان و منادی وحدت میان مردم و اقوام افغانستان عنوان کرده و افزودند ادامه راه آن شهید بزرگوار وظیفه ملی همه ماست.

ولسوال شولگره ضمن تشکری از توجه حکومت محلی و مرکزی به ولسوالی شولگره، یاد آوری کردند که این مقدار برای مردم ما کافی نبوده و باید بیشتر از پیش به این ولسوالی توجه شود.

آقای عابد بر ایجاد وحدت و برادری میان اقوام و مذاهب مختلف این ولسوالی تاکید نمود.

در ادامه این محفل گرامیداشت از سالیاد رهبر شهید، استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به ایراد سخن پرداختند.

استاد محقق در سخنانش پیرامون شخصیت استاد عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی، مبارزات دوران جهاد و مقاومت و دست آوردهای حکومت وحدت ملی اشاره نمودند.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ضمن یاد آوری از تلاشهای مجاهدین و اخصا مبارزات خستگی ناپذیر مردم ولسوالی شولگره، برای روح شهدا اتحاف دعا نمودند.
استاد محقق مبارزات عدالتخواهی، ایثار و فداکاری های رهبر شهید را الگو برای تمام عدالتخواهان توصیف کرده و خاطر نشان کردند که پس از گذشت بیست و دو سال اینک آرمانهای بلند رهبر شهید در حال تحقق یافتن هستند.

معاون ریاست اجرایی در بخش دیگری از سخنانش به دوران جهاد و مقاومت اشاره کرده و از مبارزات و فداکاری های خستگی ناپذیر فرماندهان و مجاهدین کشور ابراز قدردانی نمودند. استاد محقق تصریح نمودند که جهاد و مقاومت مردم ما باعث پیروزی ملت افغانستان در برابر کمونیزم جهانی شد.

سخنرانان دیگر این محفل گرامیداشت از سالگرد شهادت رهبر شهید، الحاج احمد رفعت، محترم قربانعلی احمدی، محمد سردار سعیدی، ابوذر درویش، ذبیح الله برات خیل و حمید الله فرزند مرحوم مجید خان بودند.

آنان در سخنان شان پیرامون شخصیت رهبر شهید پرداخته و بر ادامه خط سبز و عدالتخواهی استاد عبدالعلی مزاری شهید وحدت ملی تاکید ورزیدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *