برگزاری محافل فراغت با اقتصاد جامعه همخوانی ندارد

مصارف جشن فراغت دانشجویان

بیشتر فارغ التحصیل شده گان دانشگاه های کشور به ویژه ولایت هرات از بیکاری و وضعیت بد اقتصادی شکایت دارند؛ اما با آن هم محفل‎ فراغت با مصارف گزاف در هرات پررنگ بوده و مصارف هنگفتی بالای دانشجویان تحمیل می شود.

با آنکه ‎امسال ریاست دانشگاه هرات گفته بود که محافل فراغت دانشجویان دانشگاه این ولایت به گونه دسته ‎جمعی و با مصارف اندک برگزار می ‌شود، با آنهم دانشکده‎ های دانشگاه هرات در هوتل‎ های مجلل شهر محافل با شکوهی را با مصارف هنگفت برگزار می‌ نمایند.

بر اساس یافته ‎های گزارشگر خاورمیانه، دانشجویان دانشگاه دولتی هرات در همین  دو یا سه هفته اخیر سال جاری، مبلغ بیش از ۱۲۵ هزار دالر امریکایی را برای کرایه هوتل‎ های مجلل شهر و بیش از ۶۰ هزار دالر را برای لباس و سایر لوازم به مصرف رسانده اند.

اما برخی از دانشجویان که توان پرداخت این هزینه را ندارند، چنین محافل را اسراف و خودنمایی می ‌دانند که با شرایط اقتصادی بیشتر دانشجویان مطابقت ندارد.

در همین حال آگاهان اقتصادی نیز با برگزاری جشن‎ های پایان تحصیلی با مصارف هنگفت موافق نیستند.

آقای بشارت استاد دانشگاه هرات می ‎گوید که دانشجویان مبلغ هنگفتی را بدون هیچ نتیجه‌ ای صرف این مسایل می ‌کنند که دور از واقعیت بوده و چنین مصارف با وضعیت اقتصادی جامعه همخوانی ندارد.

وی می‌ گوید که راه‌ های بهتر با پیامد مثبت تری  برای تجلیل از این جشن ‎ها وجود دارد که دانشجویان باید آنها را عملی نمایند.

این جشن ‎ها در حالی برگزار می ‎شوند که بیشتر دانشجویان بعد از فراغت بیکار بوده و امیدی به آینده شغلی شان ندارند و همواره از دولت خواسته اند که در این زمینه توجه جدی نماید.

امسال تا اکنون استادان به رسم اعتراض در این محافل شرکت نکرده و از دانشجویان خواسته اند که محافل مجلل و با شکوه برگزار نکنند.

اما با آنهم، دانشجویان جنش های مفصل با مصرف هنگفت را برگزار کرده اند.

روح الله علیزاده

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *