برگزاری اولین دوره مدرک مربیگری A فوتبال در افغانستان

فدارسیون فوتبال افغانستان به همکاری کنفدارسیون فوتبال آسیا، موفق شد تا اولین دوره آموزشی کسب مدرک مربیگری A آسیا را با حضور ۲۱ مربی از کشور برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دوره آموزشی از امروز (۲۳دلو) با حضور ۲۱ مربی از ولایت های کشور در فدراسیون فوتبال افغانستان و تحت نظر نادر عربی، مدرس ایرانی (ای اف سی) راه اندازی شد.

کرام الدین کریم، رئیس فدارسیون فوتبال افغانستان در مراسم افتتاح این دوره اظهار داشت :«یکی از آرزوی فوتبال افغانستان داشتن مربیان با مدرک مربی گری درجه اول آسیا بود که این آرزو در حال تحقق است.»

به گفته وی، فدراسیون فوتبال کشور تلاش دارد تا روند حرفه ای شدن فوتبال را بیشتر از گذشته دنبال کند و راه اندازی برنامه های آموزشی یکی از اصول رسیدن به این اهداف است.

در عین حال، نادر عربی، مدرس این دوره گفت :«داشتن مدرک مربیگری A، یکی از اصول باشگاه داری در کشورهای مختلف است و این نیاز در افغانستان به صورت جدی محسوس بود.»

به گفته وی، در اولین دوره آموزش مربیگری A، ۲۱ مربی از ولایت های مختلف افغانستان حضور دارند که پیش از این موفق شده بودند مدرک B را دریافت کنند.

قابل ذکر است که فدارسیون فوتبال افغانستان در نظر دارد تا دوره های آموزشی دیگر را نیز برای مربیان فوتبال کشور راه اندازی کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *