ایجاد یک‌هزار فارم کوچک مرغ‌داری در بغلان

مسوولان ریاست زراعت و مالداری ولایت بغلان می‌گویند، بمنظور کاهش فقر و بلند رفتن اقتصاد خانواده‌ها در دو ولسوالی این ولایت، یک‌هزار فارم کوچک مرغ‌داری ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدغلام ملاخیل، مسوول حوزوی برنامه ملی مالداری و باغداری وزارت زراعت در افتتاح این برنامه گفت، با در نظرداشت نیازمندی‌های مردم و بخاطر بهبود وضعیت اقتصادی آنان؛ یک‌هزار خانواده را از لسوالی‌های دوشی و بغلان مرکزی زیر پوشش برنامه ایجاد فارم‌های کوچک مرغ‌داری قرار داده‌اند.

به گفته ملاخیل، برای هر خانواده ۳۰ مرغ تخمی و وسایل فارم و مواد خوراکی مرغ‌ها توزیع شده است که در پیش‌برد این برنامه زنان خانواده بیشتر سهیم استند.

وی افزود تجربه‌های آنان در ایجاد فارم‌ها در ولایت‌هایی مانند کندز نشان می‌دهد که این برنامه در رشد اقتصاد خانواده‌ها مؤثر است و زمینه درآمد پولی را برای آنان فراهم می‌کند.

خانواده‌هایی که از این برنامه مستفید شده‌اند با ابراز خرسندی می‌گویند، نسبت نبود زمینه‌های بهتر کاری در تنگ‌نای اقتصادی قرار گرفته‌اند.

آنان ابراز امیدواری می‌کنند که از این طریق بتوانند در پیشبرد زنده‌گی‌شان به گونه بهتر رسیده‌گی نمایند.

عبدالوهاب خیرزاد، رئیس زراعت و آبیاری ولایت بغلان از این اقدام برنامه ملی مالداری و باغداری اظهار قدردانی نموده، این برنامه را در رشد اقتصاد خانواده‌ها و ایجاد زمینه کاری مؤثر خواند.

وی همچنان خواستار انکشاف این برنامه در سایر ولسوالی‌های بغلان گردید.

گفتنیست که برنامه ملی مالداری و باغداری وزارت زراعت از سال ۲۰۰۸ میلادی در بغلان فعالیت‌هایش را آغاز کرده و تاکنون در بخش زراعت و مالداری چندین پروژه عام‌المنفعه را در سطح این ولایت تطبیق کرده و به بهره‌برداری سپرده است.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *