امضای قرارداد ۵۲ پروژه انکشافی با هزینه ۱۹۸ میلیون افغانی در کابل

قرارداد ۵۲ پروژه انکشافی مربوط به «برنامه انسجام ساحوی» امروز سه‌شنبه (۹جوزا) در یک کنفرانس خبری توسط انجنیر “نصیر‌احمد درانی” وزیر احیا و انکشاف دهات با شماری از شوراهای انکشافی در کابل به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر احیا و انکشاف دهات هنگام امضای این قراردادها گفت: «این پروژه‌ها شامل ساخت سربندهای آب، کانال‌های آبیاری، معبرها، ترناب، دیوارهای استنادی، سرک، پل و پلچک می‌باشد.

قرار است این پروژه ها در ولایت‌های پکتیا، کابل، لغمان، لوگر، پروان، سمنگان، فاریاب، بغلان، غور، کاپیسا، کنر، ننگرهار، غزنی، سرپل، جوزجان و بدخشان عملی شود.

آقای درانی گفت که ارزش مجموعی این پروژه‌ها بیش از ۱۹۸.۶ میلیون افغانی است که توسط بانک انکشاف آسیایی به اضافه سهم ۱۰ درصدی مردم تمویل می‌شود.

وی می‌گوید که پروژه‌های این وزارت در سراسر کشور به شکل متوازن و بر بنیاد عدالت اجتماعی تطبیق می‌شود.

وزیر احیا و انکشاف دهات از شوراهای انکشافی خواست تا براساس معیارها و شرایط قرارداد، پروژه‌هاییادشده را تطبیق کنند و نیز به تمامی باشنده‌گان محلات‌شان همه اطلاعات پروژه‌ها را برای شفافیت بیشتر ارائه کنند.

به گفته وزیر احیا و انکشاف دهات، در نتیجه تطبیق این پروژه‌ها، بیش از ۱۳۹هزار روز کاری برای مردم محل ایجاد می‌شود و نیز بیش از ۳۵۵هزار تن از روستاییان به شکل مستقیم و غیر‌مستقیم از این پروژه‌ها مستفید می‌شوند.

گفتنی است که در جریان دو و نیم سال گذشته از طریق برنامه انسجام ساحوی، ۷۶۴ قرارداد آبیاری، ترانسپورت و جلوگیری از تخریبات سیلاب‌ها به هزینه بیش از ۳.۹ میلیارد افغانی با شرکت‌ها و شوراهای انکشافی عقد شده و بیشتر این پروژه‌ها تکمیل و به ‌بهره‌برداری سپرده شده‌است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *