قرارداد ۴۵ پروژه انکشافی به هزینه ۳۷۸ میلیون افغانی امضا شد

قرارداد ۴۵ پروژه‌ انکشافی به ارزش بیش از ۳۷۸ میلیون افغانی در بخش راه‌سازی و آب‌رسانی از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات در چارچوب برنامه‌ی انسجام ساحه‌ای، با شوراهای انکشافی قریه ها و شرکت های خصوصی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این قرارداد امروز شنبه (۱۷ سرطان) توسط “انجنیر نصیراحمد درانی” وزیر احیا و انکشاف دهات با نمایند‌گان شوراهای انکشافی قریه‌ها و شرکت‌های خصوصی در کابل شد.

این قراردادها شامل ساخت پل‌ها، بندهای آب، کانال‌ها آب‌رسانی، ایجاد دیوارهای استنادی و دیوار محوطه مکتب می‌باشد، که تطبیق آن از سوی برنامه‌ی انسجام ساحه‌ای وزارت احیا و انکشاف دهات نظارت می‌شود.

به گفته انجنیر نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات، این پروژه‌ها در ولایت‌های بدخشان، بادغیس، بغلان،‌ بلخ،‌ غور، هرات، قندهار، کنر، خوست، کندز، ننگرهار، پکتیا، سمنگان، سرپل و زابل تطبیق خواهند شد.

وی افزود که تمویل‌کننده ۴۱ پروژه، وزارت مالیه (با ده درصد سهم مردم در ۳۸ پروژه از آن) است. و هم‌چنان ۲ پروژه‌ی دیگر را از میان پروژه‌ها هندوستان و ۲ پروژه را قزاقستان تمویل می‌کنند.

گفتنی است که در جریان تطبیق این پروژه‌ها، ۱۹ هزار و ۳۳۰ روز کاری ایجاد می‌شود و ۱۳۲هزار و ۴۸۷ باشنده‌ی محل از مزیت‌های این پروژه، بهره‌مند خواهد شد.

وزیر احیا و انکشاف دهات، هدف از اجرای این پروژه‌ها را اتصال روستاها و مناطق زراعتی به مارکیت و افزایش حاصلات زراعتی خوانده گفت: با پروژه‌های دیوارسازی و آب‌رسانی می‌خواهیم زمین‌های زراعتی را مصون و حاصل‌خیز بسازیم و با ساخت سرک‌ها و پل‌ها، می‌خواهیم دهقانان به مارکیت وصل شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *