اقدام دولت ترکیه برای هسته ای سازی کشورش

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در آینده نزدیک ساخت نیرگاه هسته ای روسیه در ترکیه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تلویزیون الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک خود در سوچی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: برای هدف راهبردی با روسیه به توافق رسیدیم و شرایط لازم را برای آغاز کار شورای همکاری های مشترک ترکیه و روسیه را فراهم کرده ایم.

اردوغان با اشاره به اینکه روسیه و ترکیه محدودیت های صادراتی برخی از کلاها را به سوی اراضی طرف مقابل برداشته اند افزود: حجم مبادلات تجاری روسیه و ترکیه امسال بیست و شش درصد افزایش یافته است و ما به دنبال از بین بردن همه موانع موجود در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و افزایش مبادلات تجاری به یکصد میلیارد دالر هستیم.

اردوغان با بیان اینکه برای آغاز کردن روند سیاسی منتج به حل بحران سوریه توافق کردیم افزود: ما بر طرح های اجرایی مشترک به ویژه نیرومند سازی هسته ای بر اساس دوره زمان بندی مشخص تاکید داریم و تا چند هفته آینده کلنگ ساخت یک نیروگاه هسته ای در ترکیه بر زمین زده خواهد شد.

وی تاکید کرد: که ترکیه و روسیه برای اقدامات مشترک صعنت دفاعی اهمیت زیادی قایل است و به دنبال تقویت روابط دوجانبه مشترک در همه زمینه ها است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *