افغانستان برای تأمین امنیت وابسته به قوای ایتلاف نخواهند بود

 

جنرال جوزف دنفورد فرمانده عمومی نیرو های بین المللی کمک به امنیت (آیساف) در آخرین مرحله از انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کرد که منبعد دولت افغانستان برای تامین امنیت وابسته به قوای ایتلاف نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، فرمانده عمومی آیساف دوره پنجم و ختم واگذاری مسئولیت های امنیتی را در سال ۲۰۱۳  به مردم افغانستان تبریک گفت.

جنرال جوزف دنفوردگفت: من به نمایندگی از اعضای آیساف فرا رسیدن مایل ستون ۲۰۱۳ را به مردم افغانستان تبریک عرض می کنم.

او خاطرنشان ساخت، که در این مرحله تاریخی که نیروهای امنیتی افغانستان رهبری مسئولیت های امنیتی را در سرتاسر این کشور بعهده می گیرند، افغانها یک قدم بلند تاریخی را بسوی آینده بر میدارند و بعد از این مردم این کشور برای تأمین امنیت وابسته به قوای ائتلاف نخواهند بود.

وی افزود که سربازان افغان و پولیس اکنون از شهروندان خود محافظت می نمایند.

این مقام بلند پایه آیساف در کابل تاکید کرد که با اعلام مرحله پنجم انتقال، ما داخل آخرین مرحله انتقال مسئولیت های امنیتی می شویم و به این معنی است که باید از آن تجلیل بعمل آورد، نه اینکه هراس داشت در حالیکه شکل روابط ما تغییر میخورد، تعهدات جامعه جهانی در قبال مردم افغانستان قاطع و پایدار باقی خواهند ماند.

گفتنی است که دو هفته قبل وزرای دفاع ناتو مأموریت جدید را برای افغانستان  بعد از سال ۲۰۱۵ را منظور کردند و تفصیل این مأموریت جدید که بنام “حمایت قاطع” یاد میشود، در ماه های آینده تکمیل خواهد شد.

به باور آقای دنفورد، چالش های هنوز هم در پیش است اما حرکت امروز نمایانگر توانمندی یک افغانستان مستقل است که میتواند بر چالش های مذکور فایق آید.

او گفت: مردم افغانستان شاهد آن خواهد بود که پسران و دختران آنها برای شان امنیت تأمین می نمایند، دشمنان افغانستان یک نیروی معتبر و توانمند را متقابل خواهند بود.

این فرمانده نظامی آیساف در بیانیه خود، امروز (ختم انتقال امنیت) را یک روز افتخار آفرین برای افغانستان دانسته و تاکید کرده است شما (افغانها) فرصت ها را از آن خود می نمائید و آینده صلح آمیز و مترقی را به خاطر می آورید، متحدین ما در ماه ها و سال های آینده به حمایت خود از شما ادامه خواهند داد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *