اعتراف زن ابوبکر بغدادی

رسانه های لبنانی روز گذشته از بازداشت همسر و پسر “ابوبکر البغدادی” توسط نیروهای امنیتی این کشور خبر داده بودند. با توجه به اینکه روز گذشته جزئیاتی از این خبر منتشر نشد، امروز رسانه‎های مختلف جهان عرب به ویژه لبنان، گزارشهای مختلفی دراین باره منتشر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک منبع امنیتی لبنانی در این باره به روزنامه الجمهوریه گفت: “سجی الدلیمی” همسر البغدادی و پسرش همچنان در بازداشت وزارت دفاع لبنان قرار دارند و تاکنون بازجویی‌هایی از الدلیمی انجام شده که وی در جریان همین بازجویی ها به اینکه همسر ابوبکر البغدادی است، اعتراف کرده است.

این منبع امنیتی افزود: بازداشت همسر و پسر البغدادی یک موفقیت ویژه برای ارتش لبنان محسوب می شود که از آمادگی دستگاه اطلاعاتی و پیگرد شدید گروههای تروریستی حکایت دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: دولت لبنان درباره ادامه مهلت بازداشت همسر و پسر البغدادی تصمیم گیری خواهد کرد، همچنین اختیار اینکه از این مسئله در پرونده مذاکره با تروریستهایی که سربازان ارتش لبنان را ربوده اند، بر عهده دولت است.

از سوی دیگر، روزنامه سعودی الشرق الاوسط امروز در گزارشی از همسر عراقی البغدادی به عنوان برگ برنده جدید دولت لبنان در موضوع آزادی سربازان اسیر ارتش این کشور در منطقه عرسال یاد کرده است.

یک منبع امنیتی نیز به الشرق الاوسط گفت: همسر و پسر البغدادی ۱۰ روز پیش در شرق لبنان بازداشت شده بودند اما به علت مسائل امنیتی ، هیچ خبری در این باره منتشر نشده بود.

وی افزود: به طور قطع و یقین زن بازداشت شده توسط دستگاه اطلاعاتی لبنان همسر البغدادی است. همچنین پسر سرکرده داعش کمتر از ۱۰ سال دارد.

این منبع همچنین اعلام کرد: طی هفته های اخیر دستگاه اطلاعاتی لبنان تحرکات یک شخصیت مهم را که با داعش در ارتباط بوده، در مناطق بقاع (جنوب ) و شمال لبنان زیر نظر گرفته و بر اساس همین اطلاعات همسر البغدادی بازداشت شده است.

از سوی دیگر، منابع امنیتی لبنانی از بازداشت زن یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره خبر می دهند که امید خانواده های لبنانی برای آزادی سربازان اسیرشان را بیشتر کرده است. محافل سیاسی در لبنان معتقدند بازداشت همسر البغدادی، آزادی سربازان اسیر ارتش لبنان در منطقه عرسال را نزدیک خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *