اطلاعیه معاونیت دوم ریاست اجرایی در باره شهادت نو عروس

دفتر معاونیت دوم ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در پیوند به شهادت یک نو عروس در سرک سرکاریز نزدیک ساحه امنیتى محافظین استاد محمد محقق اعلامیه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این اعلامیه آمده است: ساعت یک بجه نیمه شب، به تاریخ ۲۵ سرطان کاروان عروسی که در میان آن افراد مسلح غیر مسئول نیز وجود داشته اند، از محل عروسی تا نزدیکی اقامتگاه استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرایی به تیر اندازی پرداخته اند که باعث برهم زدن اوضاع و امنیت منطقه گردید.

این افراد مسلح غیر مسئول تیر اندازی شان را در نزدیکی خانه استاد محقق افزایش دادند و بسوی پوسته امنیتی نیز شلیک کرده اند. در جریان این تیر اندازی ها یک عروس شهید و چند تن دیگر زخمی شده اند. شهادت این نوعروس را به خانواده و فامیل ایشان تسلیت میگوئیم.

از آنجا که این قضیه در شبکه های خبری و اجتماعی به شکل نادرست خبر ساز شده است، نکات ذیل را برای وضاحت بیشتر خدمت شهروندان گرامی یاد آوری می نماییم:

اول اینکه این حادثه در نیمه شب اتفاق افتاده و جوانب قضیه نیازمند بررسی همه جانبه است و قضاوت زود هنگام در مورد آن قبل از موقع بوده و باعث تشویش اذهان عمومی میگردد.

دوم اینکه با توجه به حساسیت موضوع و اینکه این حادثه در نزدیکی ساحه امنیتى استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجراییه اتفاق افتاده، طبق هدایت ایشان، در همان لحظات اولیه، نگهبانان پوسته مربوطه برای کمک به روشن شدن قضیه به حوزه امنیتی تحویل داده شده اند.

سوم اینکه چند تن از افراد مسلح که تیر اندازی کرده اند توسط پولیس حوزه سوم امنیتی دستگیر شده اند، اما آنهایی که پس از تیر اندازی از ساحه فرار کرده اند تحت پیگرد پولیس قرار دارند.

حقایق بیشتر پس از تحقیقات جنایی روشن گردیده و به اطلاع عموم رسانیده خواهد شد.

دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست اجرایی

کابل ٢۶/۴/١٣٩۶

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *