از کشتار مسلمانان توسط بودایی‌های میانمار حمایت شد

در کشوری که رهبر آن برنده جایزه «نوبل» است، از کشتار مسلمانان روهینگیایی توسط بوداییان میانمار حمایت شد.

به گزارش بخش بین‌الملل خبرگزاری خاورمیانه، فرمانده نظامیان میانمار از قتل‌عام مسلمانان در ولایت «راخین» این کشور توسط بوداییان حمایت کرده و آن را «کار ناتمام» و وظیفه بازمانده از زمان جنگ جهانی دوم، عنوان داشت.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که کشتار و قتل‌عام مسلمانان روهینگیایی توسط نظامیان میانمار از دو هفته پیش شدت گرفته و به همین دلیل، ده‌ها هزار از مسلمانان به مرز بنگله‌دیش پناه برده‌اند.

اما حالا جنرال «مین‌آئونگ هالینگ» فرمانده کل ارتش میانمار ضمن دفاع از کشتار مسلمانان روهینگیا؛ گفته است که ارتش در حال انجام وظیفه میهن‌پرستانه‌اش برای حفظ مرزها و جلوگیری از اقدام «شورشی‌های روهینگیا» برای ایجاد یک سرزمین مستقل در ایالت شمالی راخین است.

نیروهای مسلح میانمار از حدود دو هفته پیش، در اقدامی که با محکومیت‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده، در یک خشونت بی‌سابقه صدها نفر از اقلیت مسلمان این کشور را کشته‌‌‌اند.

این در حالی است که رهبر این کشور (آنگ‌سان سو چی)؛ برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۹۱ است؛ اما اقدامات اخیر در این کشور با واکنش جدی نسبت به این جایزه نیز روبرو شده است.

شمار زیادی از کاربران صفحات مجازی با راه‌اندازی هشتک (جایزه صلح نوبل را پس بگیرید) نسبت به اقدامات اخیر نظامیان بودایی بر علیه مسلمانان میانمار واکنش نشان داده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *