ادعای تازه روسیه: امریکا کشتار غیرنظامیان افغانستان را پنهان می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه به تازه‌گی ادعا کرده است که امریکا کشته‌شدن غیرنظامیان افغانستان در حملات هوایی این کشور را پنهان کرده و واقعیت را بازگو نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که مسکو از این رویکرد امریکا در قبال نتیجه حملات هوایی به شدت نگران است.

اسپوتنیک گزارش داده است که بانو زاخارووا، می‌گوید؛ مسکو به دقت گزارش‌های آمار تلفات غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای امریکایی در افغانستان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به حملات اخیر هوایی امریکا در افغانستان اشاره کرده و گفته است که پس از اعلام استراتیژی جدید امریکا در قبال جنگ افغانستان، در سه حمله هوایی امریکا؛ ده‌ها غیر نظامی افغانستان جان باخته‌اند.

وی از حمله هوایی امریکا بر شفاخانه داکتران بدون‌مرز در کندز یاد کرده و اظهار داشت که با توجه به تحقیقات پنتاگون در این رابطه، هیچ اقدام جدی درباره عاملان آن صورت نگرفته است.

نگرانی روسیه از حملات هوایی امریکا در افغانستان در حالی ابراز می‌شود که پنتاگون تصمیم دارد که بعد از این، از طیاره‌های «تندربولت» و بمب‌افکن‌های «بی ۵۲» استفاده کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *