اتحاد محمد بن زاید و محمد بن سلمان و آرزوی سلطنت در امارات و عربستان

یاسر ابو هلاله رییس شبکه الجزیره در صفحه فیس بوک خود خبر مهمی مبنی بر توطئه محمد بن زاید و محمد بن سلمان علیه شیخ خلیفه از زبان سلطان بن خلیفه منتشر کرد که متن آن  چنین است:

ff4ce32c-4695-47b2-840c-2a41c394ae04-1

سلطان بن خلیفه در نشستی خاص اطلاعات لو رفته و مهمی را از نقش سرویس اطلاعاتی عربستان و امارات در راه اندازی کودتا علیه پدرش خبر داد.

این مقام گفت: دیدارهای محرمانه میان محمد بن زاید و محمد بن سلمان از زمان ولی عهد شدن وی  در عربستان، افزایش یافته است که این امر از روابط صمیمی میان آن دو حکایت دارد. من اطلاعاتی را در دست دارم که ثابت می کند دلایل دیگری برای پیمان های مشترک میان عربستان و امارات وجود دارد.

سلطان بن خلیفه افزود: مشارکت امارات در جنگ یمن پس از وعده و و عیده های خیالی عربستان مبنی بر واگذاری عدن به امارات صورت گرفت ولی پس از آزاد سازی این منطقه عربستان به وعده های خود عمل نکرده و با نیرنگی دیگر نیروهای امارات را به مأرب  در یمن کشاند و موجب کشته شدن آنها شد.

او در ادامه گفت: در پی دیدار دو ماه پیش محمد بن سلمان از امارات، عربستان از منطقه خور العدید به نفع امارات کنار کشید. بر ما پوشیده نیست که محمد بن سلمان به منظور جلب حمایت امارات برای رسیدن به منصب پادشاهی در عربستان با محمد بن زاید تصمیمی اتخاذ کرده اند تا شیخ خلیفه را از قدرت کنار زنند.

این شاهزاده در پایان سخنان خود گفت: توطئه علیه پدرش و نافرجام گذاشتن آن، سناریوی بود که توسط سرویس اطلاعاتی عربستان و امارات صورت گرفت تا شیخ خلیفه را مجبور به برکناری از حکومت کنند. در پایان او خواستار رفع بازداشت خانگی پدرش شد.

Author

About Author