آموزگاران نظامی تازه گروه تروریستی داعش وارد ولایت جوزجان شده اند

گزارش ها از ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه ولایت جوزجان می‌رساند که شماری از اتباع خارجی وارد این ولسوالی‌ها گردیده و افراد تازه جذب شده به گروه تروریستی داعش را  آموزش حملات تروریستی می‌دهند.

رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان با تایید این موضوع در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، اتباع چچینی، ایرانی، عرب، پاکستانی و اوزبیکستانی در روزهای اخیر وارد ولسوالی های درزاب و قوش‌تپه گردیده و افراد تازه جذب شده به گروه  تروریستی داعش را آموزش حملات تروریستی می‌دهند.

سخنگوی والی جوزجان می‌گوید، این اتباع خارجی تازه وارد، تلاش دارند اندیشه افراطی را میان کودکان ترویج دهند و صفوف خود را تقویت ببخشند.

پیش ازین انتقادهای از سوی برخی از وکلای شورای ولایتی جوزجان در پیوند به راه اندازی نشدن عملیات پاکسازی در این بخش ها صورت گرفت بود.

آقای غفوری علاوه کرد که بخاطر پاکسازی این  ولسوالی‌ها از وجود گروه تروریستی داعش و طالبان مسلح بارها حکومت مرکزی را در جریان قرار داده اند؛ اما تا کنون برنامۀ روی دست گرفته نشده است.

به گفته او، قرار است در روزهای نزدیک عملیات گستردۀ آغاز شود

بر اساس اطلاعات بدست آمده از قوش‌تپه و درزاب، گروه تروریستی داعش بر علاوه باج‌گیری از مردم، مکاتب را به روی دانش آموزان و آموزگاران مسدود ساخته است.

همچنان طالبان مسلح با تجهیز قوا از ولایت های دیگر در تلاش بیرون راندن گروه تروریستی داعش از این ولسوالی ها استند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *