آمریکا در سوریه به دنبال بر هم زدن ثبات این کشور است

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت: آمریکا نمیتواند شکست خود را در سوریه بپذیرد به همین دلیل نیروهای خود را در خاک سوریه برای انتقام گیری و بر هم زدن ثبات این کشور حفظ میکند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این روزنامه در نسخه روز چهارشنبه خود نوشت: آمریکا ۵۰۰ تن از نظامیان خود را بدون اجازه دولت سوریه به شکل غیر قانونی و به بهانه مبارزه با داعش وارد خاک این کشور کرده است و هدف اصلی واشنگتن بر هم زدن ثبات سوریه است.

دولت سوریه حضور نیروهای آمریکایی را تجاوز به حاکمیت خود می داند و خواستار خروج فوری آنها از خاک این کشور شد چرا که بهانه ای که بر اساس آن وارد خاک سوریه شده اند دیگر وجود ندارد و داعش اکنون ۹۵ درصد از مناطقی را که اشغال کرده بود از دست داده است.

رای الیوم تاکید کرد: پروژه آمریکا در سوریه شکست خورده است وبرگه های برنده اش یعنی گروههای مسلح مخالف دولت سوریه کاملا سوخته اند و هرگونه سخنی غیر از این، نادیده گرفتن حقایق واضح میدانی است. سوریه پس از هفت سال با مقاومت ارتش و موسسات آن ساختار دولت مرکزی را حفظ کرد و توانست به کمک همپیمانانش طرح تجزیه طلبانه آمریکا را با شکست روبرو کند و اکنون با قدرت در آستانه مرحله بازسازی سوریه قرار گرفته و به نظر می رسد که آمریکا نمی خواهد این مرحله آغاز شود.

این روزنامه فرامنطقه ای افزود: وزارت خارجه سوریه کاملا حق دارد خواستار خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور باشد، همچنان که حق داشت آزادسازی رقه به دست نیروهای دمکراتیک کرد را به رسمیت نشناسد و اعلام کند که این شهر را نیز همانند مناطق دیگر سوریه آزاد خواهد کرد.

به نوشته رای الیوم، آمریکا نمی خواهد به شکست طرح خود در سوریه که برای این کشور و همپیمانانش میلیاردها دالر هزینه داشت اعتراف کند و این جای تعجب نیست که از نیروهای خود که غیر قانونی در خاک سوریه حضور دارند بعنوان ابزاری برای تخریب و تلاش برای انتقام گیری استفاده کند؛ اما این تلاش ها چیزی عایدش نخواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *