آمریکایی ها تروریست های داعش را در شهر رقه از مرگ نجات دادند

رسانه های انگلیس اعلام کردند که نظامیان آمریکایی دهها عضو خارجی تروریست های داعش را در آستانه بازپس گیری شهر رقه، همراه با ۱۰ موتر اسلحه، مهمات و مواد منفجره از شهر رقه نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه خبر بی بی سی با اعلام این خبر تصریح کرد: نزدیک به دو صد و پنجاه تروریست داعشی که در محاصره نیروهای مقاومت بودند به همکاری شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا اجازه یافتند همراه غیرنظامیان از شهر فرارکرده و موفق به عبور از مرز ترکیه شدند.

بر اساس این گزارش، تروریستهای فراری همراه با چهار هزار تن که از ساکنان غیرنظامی شهر رقه بودند و عمدتا از خانوادهای آنان بوده با ۱۰۰ موتر مینی بس از محاصره خارج شده و نجایت یافتند.

پیشتر ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، اعلام کرده بود که داعشیان اجازه خروج از شهر را ندارند و باید خود را تسلیم کنند یا در محاصره بمیرند.

بی بی سی با اشاره به وجود شواهدی تاکید میکند که برخی از فرماندهان کُرد و عرب که متحدان آمریکا نیز میباشند، در معامله ای با داعش اجازه خروج آنان را از شهر داده اند.

گروه تروریستی داعش حدود دو سال است که شهر دو صد هزار نفری رقه را اختیار خود داشت و این شهر را پایتخت خود اعلام کرده بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *