آمار کشته ها در مسجدی در پاکستان به ۶۰ تن رسید

مقام های پاکستانی اعلام کردند که شمار کشته و زخمی های انفجار ظهر روز جمعه (۱۰ دلو) در یک مسجد مربوط به شعییان به ۶۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این انفجار در مسجدی در شهر شکارپور در فاصله ۵٠٠ کیلومتری کراچی، مرکز ایالات سند رخ داد و در هنگام انفجار دست‌کم ۴۰۰ نفر از شیعیان برای برگزاری نماز جمعه حضور داشته اند.

در ابتدا مقامات محلی اعلام کردند در این رویداد ۱۴ تن کشته و دست کم ۵۰ تن دیگر زخمی شده اند اما آمار تلفات در حال افزایش است.

تاکنون نوعیت انفجار مشخص نشده اما بر اثر شدت انفجار سقف مسجد بر سر نمازگزاران آوار شده و بسیاری از افراد در زیر سقف ویران‌شده گیر افتادند.

با این حال گروه تروریستی “جندالله” مسئولیت این حمله را عهده گرفته و به شیعیان “دشمن” خطاب کرده است.

مقامات محلی اعلام کردند که مجروحان به شفاخانه‌های اطراف منتقل شدند و تعدادی امبولانس از شهرهای نزدیک نیز برای امدادرسانی به تیم درمانی شهر اضافه شدند.

ممنون حسین، رئیس جمهوری و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان با انتشار بیانیه هائی این انفجار را به شدت محکوم کرده و دستور رسیدگی به وضع زخمی‌های این حادثه و بازماندگان قربانیان را صادر نمودند.

رهبران پاکستان، نیروهای امنیتی را مأمور کردند تا هرچه سریع‌تر جوانب اقدامات مرگبار اخیر را پیگیری کرده و عاملان آن را شناسائی نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *