آمادگی های حکومت افغانستان برای مراسم دهه محرم الحرام

حکومت جمهوری اسلامی افغانستان جلسۀ ای را به منظور اتخاذ تدابیر امنیتی برای دهۀ محرم الحرام در ارگ برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این جلسه امروز شنبه (۱۰ میزان) به ریاست «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور کشور به‌منظور آمادگی و اتخاذ تدابیر امنیتی جهت برگزاری مراسم دهۀ محرم الحرام برگزار شد.

دراین جلسه «قدم‌شاه شهیم» لوی درستیز وزارت دفاع ملی، «عبدالرحمان رحمان» معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله و «محمدمعصوم استانکزی» رئیس عمومی امنیت ملی در خصوص آمادگی‌های امنیتی برای برگزاری مراسم دهۀ محرم به رئیس‌جمهور گزارش ارائه کردند.

همچنین «محمدسرور دانش» معاون دوم ریاست جمهوری در این جلسه گفت، نشست‌های هماهنگی بیشتر در زمینه با علما و برگزارکنندهگان این مراسم دایر خواهد شد، تا تدابیر بهتر امنیتی گرفته‌شود و این مراسم به‌گونۀ درست آن انجام گردد.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی از بخش امنیتی بخاطر اقدامات و اتخاذ تدابیر امنیتی برای تجلیل از دهه محرم تشکر کرد و به وزارت‌های حج و اوقاف، اطلاعات و فرهنگ، ارگان‌های امنیتی و شورای علما هدایت داد، تا در هماهنگی مشترک در راستای برگزاری بهتر مراسم دهه محرم کار کنند.

رئیس‌جمهور غنی گفت، با شورای علمای تسنن و تشیع و برگزارکننده‌گان مراسم دهۀ محرم دیدار خواهم کرد، و روی اتخاذ تدابیر و هماهنگی بهتر جهت تجلیل از مراسم دهه محرم با آنان صحبت و مشوره می‌نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *